Alla inlägg under oktober 2015

Av Hanna Boman - 29 oktober 2015 23:57

Även denna torsdag så blev det Viktväktarna för mig. ;)
Vad pratades det om idag då? Jovisst, det pratades om vad man har i sin kyl/frys och skafferi.
Då fick vi sätta oss två och två för att diskutera lite om detta.
Sen skrevs det upp på tavlan, och det gjorde ju Stina då förstås.

Eeh, vad visade den däringa usla vågen idag då...när jag ställde mig på den? För idag var den inte riktigt snäll mot mig! :(
Men den visade 61,5 kg som resulterade i +1,1 kg. :(
Och vad säger man eller jag om detta nu då?
Attans, hur kunde detta hända? Jag har inte några föraningar alls på vad detta kan vara nu, så får satsa på minus till nästa vecka igen!






 









 






Av Hanna Boman - 29 oktober 2015 21:04

Jodå, jag har tagit mig till gymmet idag...även om jag kanske kände mig lite off, kände väl inte riktigt för det egentligen.
Men jag tog mig ju dit, vilket känns riktigt bra...känns alltid skönt när man tagit sig dit och jobbat men maskinerna.
Hm, även om jag kanske inte tog i ordentligt i maskinerna idag...men sådana dagar "måste" ju också finnas ibland! ;)
Jag gick i alla fall igenom alla "mina" maskiner.:. ;)





 





Av Hanna Boman - 28 oktober 2015 22:50

Jodå, det är ju fortfarande fritidsgård ute i kyrkan under Höstlovet och idag var det min tur att vara på plats igen av de vuxna.
Idag stod det "Baka baka liten kaka" på schemat/programmet.
Så det var Lars och Sören som ledde barnen i köket (för de som ville då förstås). De bakade "Tigerkaka" & "Äppelkaka med vaniljsås".
Mumsigt på hög nivå! :)

Idag så fikade ju jag på Äppelkaka & vaniljsås och en skiva Tigerkaka och kaffe, senare blev det två grillade smörgåsar också. :)



   







 

Av Hanna Boman - 27 oktober 2015 22:31

Jodå, ikväll så fick jag vara representant från MU och vara med på församlingens styrelsemöte. :)
Vi i MUs styrelse är ju inte såna som har någon turordningslista för vem som ska vara representant till församlingstyrelsen, utan den som kan och vill tar sig dit.
Och jag kommer ju inte skriva nåt om vilka beslut som fattades, utan kan ju bara tala om att det var ett gott fika! :)




 






 





Av Hanna Boman - 26 oktober 2015 20:58

Jomen visst, nu när det ju vecka 44 och tillika Höstlov för samtliga barn & ungdomar som går i skolan.
Alltid lika trevligt att ta hand om lite skolledigt folk.
Nu så är det ju även föräldrar som kommer, för att sitta ner och ta en kaffe eller så.
Det finns ju även lite annat smått & gott förstås, som godis & pan pizza & nudlar & frukt & micropop & saft & vatten & te & kaffe.

Eh, av allt detta så höll jag mig endast till en pan pizza och ett paket nudlar.
Mmm, jag "knaprade" i mig ett supersurt grönt äpple och drack en mugg kaffe också. :)





   







 




Av Hanna Boman - 25 oktober 2015 23:36

Jomen visst, jag skulle ju haft "Söndagskul" idag och vara med barnen. Men eftersom det inte finns några barn, så fick jag sitta med på gudstjänsten istället. :)
Och på gudstjänsten var det "On the Road" som höll för sång & musik.

En fantastiskt bra & fin gudstjänst på alla sätt! :)

De hade lånat in Carolina Risberg-Hansson, som annars brukar sjunga i gruppen "Joy" och även också varit med i kören "Surpraise".
Så roligt att få se & höra "On the Road"

En fantastisk gudstjänst, som man absolut inte skulle vilja missa! :)





   


 








 








 









Av Hanna Boman - 24 oktober 2015 23:15

Nu ikväll så har det ju då varit HÖSTKONSERT med allt vad det innebär.
Wooow, vilken fantastisk kväll alltså! :)
Jaa, jag vet väl egentligen inte vad jag ska skriva ärligt talat. Utan jag tror nog att bilderna blir ett bra tecken på hur det var, eller hur det gick.


TACK för en fantastiskt fin & trevlig kväll! :)






 


Konfrancier: Stina Olsson

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 24 oktober 2015 21:28

Idag har det varit sång & musik hela långa dagen, vi började eller samlades klockan 10 uppe i kyrksalen för att öva och öva!
Vi i Second Voice hade tre sånger som vi skulle lära Gullabo Gospel, även om de tidigare hade fått ett litet hum om vad det var för sånger/låtar!
Sen var det ju Gullabo Gospel som hade tre sånger och lära oss, likadant där så visste ju vi vilka sånger som de hade.

När klockan visade 12:30 så serverades det en riktigt god lunch i caféet för en billig peng, som nästan var som en söndagsmiddag!
Dessvärre fick jag inte kläm på vad det var för något kött, men fantastiskt gott var det...helt klart! :)

Självklart så var det ju sjungande och övande även efter lunchen, med soundcheck och lite mer därtill!
En fantastisk dag som flöt på riktigt bra från början till slut, åtminstone kördagen tänker ju jag på nu då! :)




     







 
























Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards