Alla inlägg under maj 2018

Av Hanna Boman - 31 maj 2018 22:52

Jahaja minsann, det blev ju visst en vända till Smarteyes idag igen...bara för att idag så 

ville hon (optikern) kolla min syn utan att jag hade linserna på mig.

Så idag har jag hela dagen gått i mina glasögon, vilket har känts lite 

konstigt...eftersom jag annars brukar vilja kunna använda solglasögonen

när jag är ute och går på stan t ex.

Men äsch, det har gått bra ändå att bära glasögon. Skönt att vila ögonen ibland

från linserna faktiskt, och då måste man ju ha glasögon!

Och jippi, synen hade inte försämrats så mycket att jag behövde byta till nya glasögon.

Fast jag kollade o provade lite nya bågar där i alla fall, lite för att det är kul!

Och jag hittade 3 par snygga bågar, som jag fastnade för...men tyvärr kan man ju 

inte köpa ALLA tre.


Pssst, jag känner faktiskt ett litet lagom sug efter att uppdatera mig på 

nya glasögon ändå!


~~~~morderniteten på glasögon/glasögonbågar förändras

ju med tiden...~~~~


Och nej, jag har inte något märkbart synfel

med "ålderssynthet" än i alla fall...så jag kan ju fortfarande känna

mig "ung"!













   

Av Hanna Boman - 31 maj 2018 22:32

Yes, nu har jag väntat o funderat väldigt länge på om jag ska ha något "nytt" plånboksfodral till

min iPhone 7

Hehe, om jag har skaffat en iPhone 7 och gärna vill ha ett plånboksfodral för att använda 

bara ibland...så är det väl ändå ett "måste" att skaffa ett nytt. Eller hur!


Så därför steg jag över tröskeln in till Mobilizera för att egentligen bara kika lite på 

 vad de hade för några i dagsläget och jag bestämde mig väl ganska fort!

(nu är inte jag ett jättestort fan av plånboksfodral, men ibland kan

det vara bra)





#magnetisktplånboksfodral #iphone7  




   













 

Av Hanna Boman - 30 maj 2018 23:24

Idag tog jag mig bort till världens bästa optiker, nämligen Smarteyes för att jag hade tid till dem förstås.

Och detta var ju då den däringa årliga synundersökningen som jag brukar få göra med tanke på mina linser!

Det tycker jag är jättebra att man får en synundersökning en gång om året, som gäller ens linser. Jag har aldrig varit med om det tidigare hos någon annan optiker.

Nu denna gången så hade jag ju mina linser på mig när jag kom dit, vilket var helt okej! Men hon (optikern) ville göra en ny synundersökning då jag kommer dit med glasögonen  på mig...så det blir rn ny runda dit imorgon igen.


Anledningen till detta nu är ju lite för att där har jag ju inte gjort någon synundersökning vad det gäller glasögon på väldigt länge, plus att det ska kollas lite på "ålderssyntheten"...vilket jag inte tror på riktigt ännu!








 





Av Hanna Boman - 30 maj 2018 12:27

Äsch, nu när inte Viktväktarna funnits här i Karlskrona sedan i januari så har jag levt precis "som vanligt"!

Har verkligen inte alls tänkt så mycket alls "viktväktartänk", vilket jag väl egentligen skulle ha gjort!

Jag har inte varit på ett enda "möte" hos ViktVäktarna någon annanstans heller, som t ex i Ronneby där det finns lokal och coach!

Och JAA, jag har gått upp i vikt så väldigt mycket också. 

Jag ringde till ViktVäktarna i måndags och frågade om jag fortfarande räknas som GULDMEDLEM, vilket jag dock inte gör för att i så fall ska jag har varit på möte var 10-12 vecka!

Så nästa gång jag tar mig på möte hos ViktVäktarna, kommer jag att få bli NY medlem och börja om från "ruta 1" igen!

Men jag ville ju ändå poängtera detta att idag på dagen skulle jag då ha varit GULDMEDLEM 5 år.


Och JA, jag kommer ta nya tag i detta o framför allt tänka "viktväktartänk" i sommar!   




#guldmedlem5år  

#datumnörd

#guldmedlem30maj2013

 

 

 

 

 

            







 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 maj 2018 22:03

Jepp, idag tog jag mig till SecondHand för att jobba lite...med benämning på lite.
Hehe, jag brukar ju inte jobba några tisdagar...men jag tog mig dit bara lite sådär!
Det var ganska lugnt idag, inte så mycket folk då jag kom dit i alla fall...men hade väl varit tidigare vid öppningen klockan tolv.




#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#chokladboll

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 28 maj 2018 20:42

Igår på Cleos dopdag fick jag även träffa Bob, som då är Cleos kusin!
Första gången för mig att få träffa Bob, som är 3 månader!

Medans det städades och gjordes i ordning efteråt, så fick jag som är plastmoster ta hand om dem båda två då de var i sina vagnar!

Och det var inte svårt alls, de var så söta & goa!

#kusinernacleoochbob
#plastmoster




   

Cleo

 

 

 

   

Bob

Av Hanna Boman - 27 maj 2018 23:52

Idag har det varit en fantastiskt fin dag i Hyllie/Tygelsjö!


En dopdag för lilla Cleo i Tygelsjö kyrka!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, så bilderna får nog säga mer.

Men efter dopakten så fortsatte festligheterna i församlingshemmet med Exotisk planka o med allt vad det innebär!

Sen var det kaffe & kaka & tårta till efterrätt!


#cleodop
#tygelsjökyrka
#plastmoster

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 











Av Hanna Boman - 26 maj 2018 22:41

Den här kvällen har Second Voice gjort sin sista reportoar innan sommaren och det gjordes då i

Skärgårdskyrkan Torhamn!
Eftersom jag inte har varit med denna terminen, för jag kände att jag behövde ta ett break!

Så då fick jag hänga med ut ikväll för att helt enkelt bara få vara med som publik o lyssna, en del av sångerna kände jag ju igen och då satt jag med & sjöng.

Det är SÅ fantastiskt skönt att bara få sitta ner o lyssna, så skönt att jag äntligen har fattat det NU!




      





 






   



 










 












        












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards