Alla inlägg under juli 2019

Av Hanna Boman - 30 juli 2019 22:07

Efter lite kontakt med varann igår via sms, så blev det en frukostfikastund idag vid halv elva träffades vi vid

Waynes Coffee.
Denna gången beställde jag en CIABATTA med pesto & mozzarella och en biscottis & chai latte!

Chai latte har tydligen blivit en NY favorit hos mig nu!


Supergod frukostfika!


 

TACK för frukostfikastund idag Maria!

  





 

















 
































Av Hanna Boman - 29 juli 2019 22:02

Ännu en TEMADAG bland alla dessa TEMADAGAR och idag är det LASANGENS DAG då kort och gott!

Och hur gott är det inte med lasange då? För det är ju hur gott som helst, om man frågar mig!


Med andra ord så tycker jag väldigt mycket om LASANGE!




#lasangensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 juli 2019 21:47

Hepp, idag kom det ett sms lite sådär huxomfluxom strax innan halv sex.
Om att Henrik ville äta glass med mig på Gelato idag klockan sex.

Och denna gången blev det ju då återigen glass, fast i strut.
Sen ville jag ha en chai latte oxå, men jag tog mintglass & bubble gum i glassväg medan Henrik tog bara daimglass.

Så mysigt & gott!

Nu var det första gången på jättelänge som jag drack chai latte, vilket var supergott!


 

 

 

 

 

 

TACK för fikainbjudan ikväll Henrik!

  





 










 













Av Hanna Boman - 28 juli 2019 20:23

Nu var det ju ett BRA tag sedan som jag var och fyndade i SecondHand!
För det var ju då vi hade den sista dagen öppet, innan semesterstängningen 6 juli!

Bara det att jag inte alls har skrivit om det, som jag annars brukar göra samma dag typ...eller bara ett par dagar senare kanske.
Bättre sent än aldrig, om man nu verkligen "måste"!

Och vad jag har kallat dessa glasen, eller kommer kalla dem är nog juiceglas.
De ser lite typiskt ut för att dricka juice ur!


#halvapriset


/Tjingeling








 













 

Av Hanna Boman - 25 juli 2019 23:17

Jodå, det är visst torsdag idag och då har ju jag i vanlig ordning varit till ViktVäktarna.

Den här gången var jag dit på eftermiddagstiden, vilket gick bra med både vägning oc annat!

Idag handlade veckans Workshop om TRISSTESSEN, att byta ut något att stoppa i munnen!

Att gå i affären och se alla onyttigheter, och att bara kunna gå förbi godishyllan (orna).

Och ja, visst funkar det för mig...men kan vara svårt ibland. Det bästa då tycker ju jag är att 

bara gå förbi hyllan med choklad, för då har man ju det bakom sig o ser den inte!


  1. När jag har ätit klart, kommer jag känna mig mindre uttråkad då?
  2. Finns det något annat jag kan göra för att känna mig mindre uttråkad?
  • Drick vatten
  • Titta i spegeln
  • Frukt
  • Handarbete
  • Ringa någon
  • Community (det som finns i ViktVäktarnas app...)
  • Läsa en bok
  • Hobby
  • Promenad

Jaha, och hur gick det för mig på vågen dena veckan då? Från och med nu så vill jag att det ska 

vara sommar året runt, för såhär bra som det har gått för mig dessa fyra veckorna som varit.

Alltså så bra har det nog aldrig gått nån gång alls tidigare!

Och idag stannade den på 67,9 kg som resulterade i ytterligare -0,4 kg!













 

Av Hanna Boman - 22 juli 2019 12:23

HOPPSAN!




Och nu så blir det ett tokförsenat inlägg igen, som självklart skulle ha skrivits igår då jag kom hem

(men blir inte alltid som man tänkt sig...)

Som sagt igår klockan 11 så var det då en fantastisk Avslutningsgudstjänst för årets Skärgårdsläger i Tältet på Olsängsgården!

Skärgårdslägerkören sjöng ju nu verkligen alla sånger/låtar (tror jag) som de lärt sig under hela veckan, för de har ju körövning varje dag under veckan (ungefär samma tid "klockslag" också)



Predikan var det Mia Berggren som hade denna sista gången, och hon predikade om verktygslåda o vad den kan innehålla!



#skärgårdsläger2019






   

     





 

Ellen Wester

 

 





 






 

...och så Kyrkkaffe i gröngräset, eller

vid ett bord i gröngräset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 20 juli 2019 21:21

Jahaja, nu så blev det ju inte glass direkt efter att vi hade lunchat.
För det var en del som tog en liten sväng på stan efter lunchen.
#barnfamiljerna

Sen så träffades vi, eller tog vi oss upp till Gelato och där blev det "glass i stora lass"!

Så även denna gången satte vi oss ute förstås, då det är sommarvärme!

Och den här gången valde jag persika & lakrits, vilket var verkligen jättegott!


 

 

 

 

TACK för att jag fick hänga med er & chilla även över lite glass!
  





#skärgårdsläger2019




 























 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards