Alla inlägg under april 2016

Av Hanna Boman - 29 april 2016 13:42

Usch ja, nu så börjar jag ännu ett inlägg med dessa två orden...

"Usch ja..."

Men så känns det vekligen denna veckan också, och jaa...nu var det ju ett tag sedan som jag började just detta inlägget så. Fast känner ju ändå att jag ville börja detta inlägget så nu igen!

Nu vet jag ju inte direkt om jag blev arg och sur på mig själv den här gången efter att jag ställt mig på vågen...fast det tar vi ju i slutet av inlägget, precis som vanligt!


Ojojoj, idag var vi inte jättemånga som stannade kvar på självaste mötet. Jag tror inte att det var så många som bara var där för att bara väga sig heller. Men det var i alla fall tre stycken som stannade, eller den tredje kom lite efter att mötet hade börjat.

Eeeh, jag tror nog att Stina sa att det bara varit sju stycken allt som allt som var och bara vägde sig.


Och vad pratades det om på mötet idag då?

Jomen visst var det prat och möte även idag, trots att vi var så få. Hmm, första gången på väldigt länge som det var så pass få medlemmar. Hehe, och då har ju hag varit igång där i 5 år nu!

Men det pratades om "KONKRETA MÅL

Vad har vi för mål i sikte?


Och för min del som jag inte sa där under mötet, men tänkte. Det är ju att fortsätta hålla VIKTEN och hela den biten som jag snart har gjort i tre år.


Med mål i sikte

 

Målen vi sätter behöver vara specifika, mätbara, anpassade, realistiska och tidsbestämda

för att de ska kunna nås. Ta en titt i backspegeln för att sätta ditt SMARTa mål till midsommar.

Jaa, nu så kikade jag ju lite i Veckans Viktiga för att kunna sammanfatta lite av vad mötet handlade om.

(Veckans Viktiga får man då man går på mötena, ett nytt blad för varje vecka).


Och nu då så kommer vi ju till det värsta i just detta inlägget, grrrr!

Jaop, nu så får jag väl tala om vad den där "usla" vågen visade idag när jag ställde mig på den.

Mnja, den var inte snäll mot mig den här veckan heller...eller om det är jag som gjort fel.

Jepp, det är ju så...för idag så visade den ju 62,9 kg som då resulterade i +0,7 kg.

Åååh, vad ska jag göra egentligen? För vad fick jag göra även denna veckan? Jodå, visst fick jag betala en Veckoavgift på 130:- igen på grund av att jag fortfarande har "nollkoll" på vad som stoppats i munnen.

För att jag ska slippa betala nästa vecka, så ska vågen visa -0,9 kg.










 








Av Hanna Boman - 27 april 2016 19:37

Jodå, visst har det varit Stickcafé idag. Precis som vanligt om onsdagarna (åtminstone varanan). Åååh, det är så mysigt att komma dig tycker jag.

Pssst, fast idag så hittade jag ju inte min stickning här hemma då jag skulle iväg...så himla typiskt mig kan man väl säga.

Men jag stickade ju  pass många varv sist för två veckor sedan, så det fick räcka för denna veckan med tyckte jag. Hehe!  

Så jag satt väl mest och pratade med de andra idag, de andra som hade sina stickningar med sig.



Självklart så var det ju fika också, eftersom det heter Stickcafé.





 







   



Av Hanna Boman - 27 april 2016 14:10

Idag så träffades jag & Stina på Café Gelato för en mycket mysig och trevlig lunch.

Nu var det första gången som vi två lunchade där, vilket var väldigt gott!

Ptja, idag eller imorgon...så är det exakt fem år sedan som vi träffades för allra första gången, så det tyckte jag att vi skulle fira på ett eller annat sätt och då fick det bli över en lunch.

Och jag valde denna dagen att äta "Bakad potatis med kyckling & currydressing". Mumsfilibaba vad gott!



 







     




TACK min bästa Stina för 

en väldigt goo & mysig lunchstund idag!



  






Av Hanna Boman - 26 april 2016 23:15

Yes, nu ikväll så hade vi ett litet så kallat Facebook-möte i kyrkan. Hmm, vi var ju inte så jättemånga som var där...men ändå ett okej möte.

Det var vi som är med i styrelsen för Mariedalskyrkans Unga som kommit överrens om att vi skulle ha en kväll då vi bara pratar om det här med Facebook. Och jag tror väl inte att jag får skriva här vad vi kom fram till, men att vi kommer skaffa ett Facebook-konto så småningom i alla fall.




 







     

Av Hanna Boman - 26 april 2016 22:57

Idag så tog jag mig in till InterSport för att kolla efter en jacka. Nu var jag ju förvisso och köpte mig en "nygammal" jeansjacka i SecondHand för en vecka sedan lite drygt, men den kan man ju inte ha hela sommaren.

Och eftersom jag är nördig på McKinley-märket vad det gäller jackor, så fick det bli en runda in till InterSport...för där brukar jag alltid hitta en jacka, med lite assistans av personalen då också förstås.







 






 







        









Av Hanna Boman - 25 april 2016 19:45

Ååh, fatta vad jag har saknat att under ungefär ett års tid inte kunna lägga in olika Youtube-klipp i min blogg då & då.

Och det är ju för att jag inte "varit med dator", men nu kommer jag kunna göra det både nu och då.

Samtidigt så är det betydligt lättare att uppdatera bloggen med datorn också, än att göra det med mobilen...även om det har funkat och funkar ju förstås fortfarande.


Så himla mycket skönare att ha en dator nu igen, även om jag inte sitter så väldans mycket vid den som jag hade trott...hehe!




 



Av Hanna Boman - 24 april 2016 22:48

Detta var en ev sångerna vi sjöng igår tillsammans med "Gullabo gospel" 

Av Hanna Boman - 24 april 2016 21:30

Ojdå, det kändes ju som det var väldigt längesedan som jag var på gudstjänst ute i Mariedalskyrkan nu. Och visst är det så, tre söndagar på rad som jag inte har varit där. Hmm!

Men idag hade vi en Himlakul-gudstjänst, och med det menas att det är familjegudstjänst.

Och denna söndagen så var det första gången som Babyboom-barnen som var med i gudstjänsten. De sjöng sånger som de brukar sjunga då det är Babyboom på onsdagarna. Eeeh, jag har ju varit med på en del Babybooms-onsdagar...då jag bodde ute i kyrkan, så visst kände jag igen en del av sångerna som de sjöng med och för oss.


Jepp, och visst var det ju en predikan också...då fick man om man var barn så ett solrosfrö i en platmugg med jord i förstås. Sen fick man även rita av sina händer och klippa ut dem för att lägga framme på mattan där barnen satt och sjöng. Och det blev även hjärtan som de ritade och klippte ut.


Åååh, en riktigt mysig och fin gudstjänst helt klart!





   


 







 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards