Alla inlägg under juni 2016

Av Hanna Boman - 30 juni 2016 23:22

Idag har jag varit till Smarteyes igen, för ytterligare en koll på mina kontaktlinser. De gångerna jag har varit där tidigare så har vi (jag & optikern) inte hittat riktigt rätt styrka och lite sådär.

För jag har även brytningsfel på mitt vänsteröga, och det måste ju också bli rätt med skärpa och annat.

Men idag så hittade vi rätt, vilket känns riktigt bra...äntligen!

Så nu har jag satt igång ett linsabonnemang, vilket gör att jag kommer få hem mina kontaktlinser i brevlådan. Jätteskönt, än att "springa" dit där och hämta hela tiden. Nejdå, nu får man ju sex par linser som håller i ett halvår...så man byter ju då en gång i månaden.

Och nu fick jag även tre flaskor med linsvätska också, som ingår i abonnemanget ihop med linskoppar. Sen får man komma in och hämta mer linsvätska när man behöver.

Så det här kommer kännas toppen att ha ett abonnemang på linserna nu, och då kommer jag ju alltid använda linser hädanefter..."aldrig" mer glasögon.




#smarteyesärenfantastisktbraoptiker





 

Den här linsvätskan har jag 

alltid haft tidigare

 

 

 

 

 

 

 

...och nu så har det fått bli

denna istället

 

 

 

 

 

Linskoppar med och ett etui

till varje flaska linsvätska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 juni 2016 21:34

Nu så är det Viktväktarna på tisdagarna för en tid framöver, för nu är det SOMMARTID och då är det öppet endast på tisdagarna.

Och det bästa av allt den här sommaren är att det är öppet precis hela sommaren (har inte varit tidigare genom åren). Men nu sedan årsskiftet (oups, det har jag nog inte berättat tidigare) så är det två coacher här i Karlskrona nu, vilket gör att det inte behöver vara stängt någon gång egentligen. Vilket känns riktigt skönt!

Jaa, och vad handlade denna veckans möte om då?

Jovisst, visst handlade det om Semestertider!

Hehe, för nu kommer Stina gå på semester i tre veckor. Och då menade ju hon på att det inte är någon annan av oss som kan gå på semester från ViktVäktarna mer än hon...för hon jobbar ju med det. Haha! 

Men vi andra som är medlemmar, kan ju faktiskt också ta semester från just ViktVäktarna.

Man tar sig t ex inte dit, eller så struntar man i allt vad ViktVäktarna är för en tid. Och då kan det vara att man inte tänker på vad man stoppar i sig och äter alldeles för mycket av allting!

Men vill man inte ta någon semester från ViktVäktarna, då följer man sin checklista & tar sig på möten & tränar & motionerar & har koll på vad man stoppar i munnen.

#svårareänsåärdetjuinte

 


Jepp, och vad talade den "usla" vågen om idag då jag ställde mig på den? Jaa, alltså jag "måste" tyvärr kalla vågen för usel nu ett bra tag till...eftersom jag fotfarande ligger på över min MÅLVIKT med bravur. Grrrr!

Så den här veckan visade "vågeuslingen" 62,7 kg som såklart resulterade i +0,5 kg.

Åååh, Hanna...vad fick du göra även denna veckan? Jodå, visst fick du betala veckoavgiften på 130:- än en gång!

Och i vilken gång i ordningen har jag inte en susning om längre, frågan är väl egentligen om jag vill veta!

Ptja, det vill jag kanske...om jag går in och kollar appen på mina inskrivna viktresultat där, annars kanske jag skulle kunna fråga Stina nästa gång hon är tillbaka från semesatern!

Ja, jag får se hur jag gör helt enkelt...blablabla!



/Tjingeling







   

Av Hanna Boman - 26 juni 2016 22:18

Eftersom Henrik har varit hemma i Karlskrona den här helgen, så blev det en runda ut till Mormor på Hammarbygården idag.

Mamma åkte ut med bussen som gick vid halv tolv, men eftersom både Henrik & jag missade den...så fick ju vi vänta en hel timme till nästa 2:a gick. Typiskt!

Men vi kom ju ut i alla fall och åt först i cafeterian, fast eftersom jag hade "egen" mat med mig...så åt inte jag maten där idag.


Sen så tog vi oss upp till Mormor och hon blev självklart väldigt glad att vi kom. Så vi sjöng & spelade lite, det som Mormor tycker om att vi gör. Jodå, Mormor var ju också med och sjöng...efterrsom vi sjöng ju ur Psalmer & Sånger.


Senare sen så blev det lite kaffe & bulle & kaka (fast jag drack inte kaffe idag...)




 




 

Kakfatet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hammarbygården

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 juni 2016 16:25

Jaha, och vad gör Hanna en dag som denna då? Joo, jag tar det lugnt och bara gör det som jag vill!

#såenkeltkandetfåvaraibland

Och då har jag kollat lite på Barnkanalen, för det finns ju inte någon annan kanal att titta på den här tiden på dygnet.

Så neej, jag gör inte många knop alls idag...vilket känns riktigt skönt emellanåt! 

Sen är der ju inget speciellt jag har sett på Barnkanalen heller, utan bara lite slötittande.





   





 





 



   








Av Hanna Boman - 24 juni 2016 23:46

Även i år så var jag ute i Jämjö hos Eivor & Martin för att fira Midsommar. Mamma & mormor var ju med också förstås.

Så mamma & jag tog bussen ut, men dessvärre inte samma...för jag var lite seg imorse och hade lite svårt att komma igång bara.

Men jag kom ut med bussen efter henne, så så sen var jag ju inte...hehe!

Och när jag kom ut, så serverades det ju matjesill & nypotatis & gräddfil & gräslök & cocktailtomater & gurka & ägg!

Sedan så var det ju förstås jordgubbar & glass till efterrätt. Gott!


Eftermiddagsfika var det ju senare och då blev det ännu mera jordgubbar, fast så var dem ju på en tårta som då kallas för jordgubbstårta. Och självklart så var det ju kaffe till fikat också.



 




   





 




   




Eeeh, eftersom det var varmt och på deras altan så blir det så pass varmt att man inte kan ta sig ut och sätta sig lite senare på eftermiddagen. Annars satt vi inne hela tiden, men sedan satt vi ute hela kvällen och då blev det grillad korv med bröd medan vi då satt ute.






 





 





TACK för en trevlig & mysig Midsommarafton! 




Av Hanna Boman - 23 juni 2016 22:51

Efter att vi hade gått en liten sväng på Lövmarknaden Tina & jag, så blev det ju dax att fylla på "fikadepåerna" lite.

Så då blev det ett besök på Espresso House, verkar väl vara mitt "stammisställe" nu...eller vadå? Hehe!

Nästan så man skulle kunna tro det i alla fall, eftersom jag var ju där sist också...fast med en annan.

Aja, vi orkade inte gå och leta efter något annat heller.

Och idag blev det en PepsiMax & CafeLatte & Limecake med Hallonmaräng.

Väldigt gott & mycket mysigt, och bara där satt vi väl i cirka två timmar...hur nu det kunde bli så länge! 






 










 








Av Hanna Boman - 23 juni 2016 22:17

Jepp, och så har årets Lövmarknad gått av stapeln på Trossö idag...som alltid dagen innan Midsommarafton.

Och som traditionen säger, så ska man ju gå ett litet varv på den...eller hur?

Mnja, fast detta året blev det en väldigt långt varv för mig. För det blev länge, och inget snabbt varv för att sedan bara ta sig hem igen.

Nejdå, för jag och Tina träffades på Wachtmeister...som vi hade kommit överrens om. Sedan strosade vi upp över torget där stora delar av marknaden är, och tänk att vädret var riktigt bra hela dagen.

När jag går på Lövmarknaden, så bara måste jag ha bigarråer...vilket jag ju köpte. Sedan blev det ju en strut med brända mandlar också och även tre Donuts plus tre Remmar (jag hoppas inte att ni kan läsa det sista jag skrev här NU). 

Och neeej, jag har inte ätit någonting av det än.

Sen kommer det inte bli några bilder på just detta nu heller, blablabla!



TACK för en helmysig dag Tina! 








 




 

Av Hanna Boman - 22 juni 2016 23:12

Jomen visst har det varit Cafégudstjänst ikäll. Och självklart var ju jag där, även om jag kom lite sent...kunde inte riktigt klockan, eller hur det nu var?

Men den här kvällen var titeln på det hela "Han är min sång och glädje" och så var det dags att få ha lite "Önskepsalmer".

En mycket trevlig kväll, av det jag var där i alla fall!

Sedan efter att vi hade fikat, så var det en enkel Nattvardsandakt inne i kyrksalen.






 







 









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards