Alla inlägg under mars 2015

Av Hanna Boman - 31 mars 2015 21:40

Ojojoj, vad vi har sjungit och övat ikväll. Och det brukar vi ju göra varje vecka i och för sig, men vi nu kommer vi ju sjunga på Långfredagsgudstjänsten. Så nu var det den absolut sista övningen och om jag få säga vad jag tycker, så funkade det ju riktigt bra.

Jag sitter ju just nu som vanligt efter en övning och nynnar på en del av sångerna som vi ska sjunga, eller det är ju för sjutton bara en...eller är det två. Äsch, jag vet ju inte så noga...men det är väldigt lätt för mig att de sätter sig.


Och det är ju det som är roligt att sångerna sätter sig, det är väl kanske meningen också. Nää, jag vet inte...men de sätter sig i mitt huvud i alla fall och oftast så är det "bara" för stunden, efter att man har varit iväg på en övning.









 

Av Hanna Boman - 31 mars 2015 20:50

Jaha, vad säger man nu då? Jag har ju varit till Viktväktarna redan idag och så är det "bara" tisdag.

Blablabla, jag är ju där i stort sätt egentligen vilken dag som helst i veckorna...då det är öppet förstås, för annars går det ju inte så himla bra.

Men denna veckan så är det bara öppet idag, eftersom sedan så är det ju påsken och då är det stängt (torsdag & fredag).



LAGOM ÄR BÄST...

Det är varken skönt att vara vrålhungrig, eller att vara proppmätt. Det är heller inte

bra för vikten att varken vara det ena eller det andra. Är vi för hungriga är

risken stor att vi småäter för att dämpa hungern. Resultatet blir att vi får i oss

för många ProPoints värde i onödan. Och är vi för mätta har vi ätit för

mycketoch resultatet blir detsamma. Vi har fått i oss för många

ProPointsvärde i onödan.


Kroppen mår bra av att fördela maten på tre huvudmåltider och två till tre mellanmål

per dag. Flera planerade måltider under en dag innebär också att det är lättare

att få i sig lagom mycket energi. Ett enda stort huvudmål tillsammans med

småätande resulterar ofta i ett högre kaloriintag.





Jadå, ungefär så kan man väl sammanfatta dagens möte. Eh, detta var vad som stod på första sidan i VeckansViktiga, den som man alltid får en ny varje vecka.


Men vad visade vågen idag då "lilla jag" ställde mig på den? Tja, den var väl "snäll"...eller hur man nu säger.

Den gav mig ett litet plus i alla fall, men jag är glad ändå. Denna gången så var det första gången som den sträckte sig upp över min MÅLVIKT på toklänge typ, vet absolut inte när den gjorde det senast ärligt talat!

Som sagt så visade den 60,1 kg och resulteradedå i +1,2 kg.

Eeeh, jag vet inte varför det blev ett plus denna gången...men jag har nog ändå mina föraningar på vad det kanske kan vara, och där säger jag inget mer om det. Punkt slut!








 

Såhär visade appen idag då jag skrev in veckans resultat








   




Av Hanna Boman - 30 mars 2015 21:22

Jodå, idag då jag har varit ledig...så har jag varit kund ute på SecondHand, men jag behövde ju inget speciellt. Men en liten fika blev det ju allt på Café 2. Den här gången var det absolut allra sista gången som det såldes semlor, och idag så hade de bara Minisemlor...så för mig blev det både den första och sista minisemlan. Självklart så blev det lite mer än bara semlan. Trevligt & gott!

Hehe, ärligt talat så var jag faktiskt inte runt och kollade bland grejerna idag...mer än att bara va där på lite fika. Jag gick över och in i garaget förstås, baraför att kolla lite på möblerna som är där också.



  




Av Hanna Boman - 29 mars 2015 14:32

Vilken fantastisk fin och bra gudstjänst idag!




~~Hur förmedlar vi tron till barnen?~~

Vi eller de i Pingstkyrkan behöver just nu flera Söndagsskollärare och samtliga barnen var väl framme på estraden för att visa sig med de ledarna som finns och även en del med sina föräldrar förstås. Eeh, jag som absolut inte är van vid detta från min egen församling...tyckte väl bara och tänkte wooow, vad mycket barn det finns! (självklart så är ju de en betydligt större församling än vad vi är ute hos oss, men ändå...sånt märker man ju också då alla barnen springer ut till Söndagsskolan, att det är jättemånga barn).

Dagens inledningsord lästes av två barn från Söndagsskolan (vet inte riktigt åldern på dem, men de gjorde det riktigt bra i alla fall).




 




 




 

Kyrkkaffe nere i Cafét  

Av Hanna Boman - 28 mars 2015 22:30

Jepp, och hur firade ni #Earthhour ikväll då? Oups, jag för min del "missade lite på tiden"...men sen så tände har en del vämeljus och stängde faktiskt av TV:n också.

Det verkade visst som samtliga "lydde" och släckte sin belysning, åtninstone vad jag kunde se rakt över gatan.

Hmm, var ju till och med så att jag nästan glömde bort att tända igen då klockan passerat 21:30! 






 




 






Av Hanna Boman - 27 mars 2015 18:57

Hoppsan! Jag tänkte i förra inlägget "Viktväktarna" avsluta med och tala om att jag idag köpte mig en kokbok efter mötet. Hehe, efter att ha kollat på en hel del inlägg i Facebook-gruppen "Viktväktarna Online" så blev jag lite småsugen på att inhandla den.

Denna boken innehåller recept från 2011 års inspirationsmagasin Veckans Viktiga. Det finns en kokbok till som jag vill ha och kommer köpa sedan vid ett annat tillfälle, för den var slut nu.







 








 




 

Av Hanna Boman - 27 mars 2015 16:40

Jamen visst har jag varit till Viktväktarna även denna veckan, och det blev ju då idag. Endast ett möte på fredagar och det är ju lunchklassen klockan 12 och det gick ju bra även denna veckan, om inte bättre...med vågen syftar ju jag nu på då, men det skriver jag och berättar mer om som vanligt i slutet...för det går ju verkligen inte att ändra på. 

Vad handlade mötet om denna veckan då? Det handlade om "Något för varje smak".


FÖR VARJE TYP, FÖR VARJE SMAK

Oavsett vilka preferenser du har, dvs om du är vegeterian, glutenintolerant, känlig för laktos, vill undvika lättprodukter, gärna äter mer kött eller om du är extra förtjust i pasta kan du hitta något inom varje livsmedelsgruppsom gör att du kan välja det som passar dig.


FÖREDRAR DU ATT FÖLJA MÄTTANDE DAG?

Mättande dag finns i alla grupperna utom matfett. Håll utkik efter den gröna ikonen i våra guider, appar och på webben för att hitta mättande mat. När du väljer att enbart äta mättande mat under en hel dag behöver du inte hålla koll på potionsstorlekar och ProPoints värde. Vi behöver även få i oss matfett och därför ingår 2 tsk olja/margarin under en Mättande dag som du slipper räkna.


FÖREDRAR DU ATT RÄKNA PROPOINTS VÄRDE?

Om du räknar ProPoints värde är det din budget som styr hur mycket du kan äta beroende på vilka val du gör i de olika livsmedelsgrupperna. Du behöver hålla koll på portionsstorlekar och ProPoints värde. Väljer du t ex fullfeta mejeriprodukterbehöver portionen minskas för att få plats i budgeten.



Jahaja, och vad talade eller visade vågen idag då jag ställde mig på den? För den säger ju inte någonting, utan visar ju. Haha, skulle väl vara något om vågen sa: "Den här veckan så har Hanna gått upp eller gått ner så mycket eller så lite!"

Men idag så blev jag ju lite vän med vågen igen, eftersom den visade ju 58,9 kg och resulterade då i -0,4 kg.

Så jag blev ju jättenöjd idag, även om jag inte behöver vara så jätteorolig för att hamna på vikten för att behöva betala.


TACK snälla vågen för att du var snäll emot mig denna veckan igen!  










   

Av Hanna Boman - 27 mars 2015 14:57

Ojojoj, det var ju väldigt tidigt jag var till gymmet imorse...jag "missade" ju att kolla klockan på mobilen (brukat ju annars göra det då jag känner mig aptidig). Men jag tog bussen från stan redan klockan 08:41 i alla fall, så kan väl tippa på från eget huvud att jag var där runt 09:10 och då är det tidigt för mig...så himlen var väl nära att ramla ner tror jag allt! 

Från det ena till det andra så gick det helt okej att träna idag, jag startade lite på Crosstrainern idag och körde en liten stund. För det är ju liksom inte länge som jag behöver stå på den där förrns jag ska bli toktrött i benen.

Efter det sen så körde jag övriga av mina maskiner, vilket gick hyvens bra. Faktiskt även hantlarna idag, denna gången så tog jag både 1 & 2kg-hantlarna men tog och använde bara 2kg-hantlarna vilket gick jättebra för första gången på jättelänge. Jomen visst gjorde det väl lite ont ibland vid vissa lyft i min höger axel, men det var ju inte så jag typ var "tvungen" att byta till 1 kg-hanteln (för den vikten var ju lite "mesig" för mig sist jag använde den).


Sen så gick det väl relativt fort att gå igenom samtliga maskinerna idag, var väl inte så jättemycket folk och då behöver man ju inte vänta.

Så efter detta passet idag så känner jag mig nöjd, även om jag känner mig lite halvseg...men smällar man få ta, haha! 








   











 























Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards