Alla inlägg under februari 2018

Av Hanna Boman - 28 februari 2018 23:58

Nu ikväll så har det varit Alpha återigen, fast denna gången blev det en onsdag istället 

(men det gick ju lika bra det...)


Först som vanligt så började vi med att äta o umgås med varann allihop.

Och den här gången blev vi serverade Pastagratäng sallad, mycket gott!


Sen delade vi in oss i våra grupper, och vi i Alpha 2 hade som ämne Nya resurser.


Vad befinner du dig om tio år?

Hur kan vi stå fasta på Herren?

Paulus råd till filipperna motiverat av kärlek 

till dem

+ Vän

+ Bror

+Älskade och efterlängtade

+Glädje och segerkrans

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 27 februari 2018 18:48

Ojojoj, detta var faktiskt den allra första tisdagen i år som jag var i SecondHand idag!
Efter lite sms-kontakt med Birgun imorse, så blev det en fika där då hon gick på rast (hennes jobbtisdag).

Och jag slog verkligen på STORT idag, för det blev mycket fika för en billig peng (som alltid).

#trekantsmacka #semla #halvapriset #kanelbulle #kaffemedmjölk

TACK för en go & trevlig fikastund idag Birgun!




  







 















 









Av Hanna Boman - 25 februari 2018 18:53

Jopp, idag så spatserade jag mig ner till Pingstkyrkan (nej, jag gick inte...utan tog bussen).

En väldigt fin gudstjänst där det var "Glimtar från vinterlägret"

(vid varje sportlov, så anordnas det ett vinterläger till Trysil)

Sen när de har kommit hem så är det en gudstjänst med glimtar därifrån.

Och det var sammanlagt 28 ungdomar ihop med 8 ledare som var med under hela

veckan.

Hehe, det var en stor hop av ungdomar & ledare som tog sig fram på estraden

då det var dags!

Då var det bara för dem att berätta för oss hur deras vecka hade varit, med bland annat.

En del av både ungdomarna & ledarna hade haft bibelstudium/andakt och då berättade dessa vad

de hade haft för ämne.



Predikant idag var Pernilla Bergström, och hon predikade ju om lite glimtar ur vinterlägret

förstås och om överlåtelse!



TACK Pernilla!

  











   








 

Kyrkkaffe nere i cafét




















 



Av Hanna Boman - 24 februari 2018 23:38

Nu den här kvällen så har den fjärde o sista deltävlingen gått av stapeln för Melodifestivalen.

Hmm, vet väl inte riktigt vad jag ska tycka. Men det var väl ett ganska så okej startfält ändå va!



Startordningen för kvällen


Emmie Christensson - Icarus

Elias Abbas - Mitt paradis

Felicia Olsson - Break That Chain

Rolandz - Fuldans  (direkt till finalen)

Olivia Eliasson - Never Learn (andra chansen)

FELIX SANDMAN - Every Single Day  (andra chansen)

Mariette - For You  (direkt till finalen)

 

 

 

 

 

 

 

 

David Lindgren

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 23 februari 2018 20:55

Och jadå, nu så har denna fritidsgård snart gått till enda (bara några minuter kvar).

~~Så nu är det bara städning och sånt som gäller för de som är kvar!
Fredax-gänget skulle visst ha övernattning, så jag gissar väl på att det blir filmvisning

då (men som sagt, vet inte).~~

Annars har det varit som det brukar, barn & ungdomar har varit där

mellan klockan 14 och 21 hela veckan! 

Pyssel & gemenskapsspel & XBox & bordtennis & lite chill för oss vuxna.
Sitta vid bordet o bara få vara typ!

Sen har det ju funnits café hela veckan med diverse grejs; nudlar & pan pizza & glass & godis & chips & popcorn & toasted.





#kaffemedmjölk  #jordgubbsstrut

 

#popcorn  #ramlösagranatäpple

 

#köttfärsmacka #rödsaft

#nudlarchampinjonsmak




TACK för dessa två dagarna som jag har varit där!



  








 







   










 



























































 

Av Hanna Boman - 22 februari 2018 20:43

Oja, jag vet att det är torsdag idag. Men jag har inte varit ute på någon fritidsgård tidigare i veckan.
Annars har vi ju fritidsgård vid varje lov (höstlov & sportlov & påsklov) mellan klockan 14 och 21.
Och då finns det ju café med diverse olika sorters

godis & pan pizza & toasted & chokladbollar & kaffe & te & saft & vatten & läsk & ramlösa!

Som sagt väldigt mycket, till en ganska billig peng också.

Mysigt att få vara där & chilla lite med barn & ungdomar och även en del föräldrar med!



#kaffemedmjölk #ramlösagranatäpple
#chokladbollar







 

















 

Av Hanna Boman - 22 februari 2018 09:22

Jag var tydligen i lite shoppartagen i lördags, eftersom jag även var inne hos Flash o köpte mig ett par byxor.
(ett presentkort från i julas, som jag använde mig av då...så behövde inte betala någonting själv).

Och inte nog med det, utan det var 10%-rabatt på "samtliga" byxor (tror jag).

Så nu har jag ett par byxor som det är lite VÅRfärg (åtminstone känner jag det...)

Jag gillar ju kläderna inne på Flash, så jag är nöjd!





#flash






 









 


Av Hanna Boman - 22 februari 2018 08:53

I lördags var jag inne på JEANSBOLAGET för allra första gången, tror jag (eftersom det inte heter JC längre).
Och då köpte jag mig ett par NYA jeans, jag trodde ju att de fortfarande skulle ha Crocker kvar.
Men där gick jag bet, så det fick bli ett betydligt dyrare märke.
Nämligen ett par Lee, men de satt hur bra som helst på mig när jag provade dem!

~~bara så himla synd att inte "Crocker" finns i deras sortiment!~~






#jeansbolaget

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards