Alla inlägg under augusti 2016

Av Hanna Boman - 31 augusti 2016 21:27

Igår morse fick jag ett sms från ChocoLatte som lydde såhär:




"ChocoLatte ger Dig klubbmedlem 20% på

ett köp 30-31/8.

(Glöm inte ta med din bricka!)

Välkommen

/Anja m personal"

 


Eeeh, igår när jag gjorde en lite roadtrip på stan...så tog jag mig in där utan min bricka, för den hade jag ju glömt hemma på skrivbordet (kunde se den framför mig, var den låg...)

Men det hjälpte inte, eftersom brickan skulle ju vara med!

Och idag så köpte jag te där inne för första gången, har alltid köpt inne på TBoden tidigare.

Hehe, nu så var det ju inget ovanligt te...som jag nog nästan hade tänkt mig från början, men det blev

#svartvinbärste 

Mycket godare att dricka det i löste, än i påste...enligt mig!


#gottmedlöste

 

 

 

 

 

 

 

 

 








    






Av Hanna Boman - 30 augusti 2016 23:45

När jag sedan kom in till stan igen, så tog kag mig till Akademibokhandeln för och köpa en kalender...(elevkalender).

Jaa, det låter ju lite väl roligt kanske...eftersom jag nu inte i början av året köpte mig en "vanlig" almanacka för 2016, så har jag nu den sista tiden tänkt: "Jaa, jo...men visst behöver jag mig en almanacka alltid!"

Och för att vänta enda tills nästa "kalenderår, så fick det bli en elevkalender.

Men som väl är står det inte "Elevkalender" på den, utan bara "16/17". Sen kunde jag ju inte låta bli att köpa en penna också, för att ha ihop med kalendern.

Mmm, jag har ju typ redan sjuhundrafemtiotvåtusen pennor hemma!


#pennomanjagvet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 augusti 2016 23:32

Jadå, tro inte att jag tog mig därifrån efter mitt fika...för det gjorde jag inte. Jag gick där och hängde, pratade lite med folk o bara var som en "vanlig" människa.

Behövde inte kolla så värst länge i en utav hyllorna förrän jag hittade en mugg/kopp, som jag bara ville ha...för endast 5:-.

Och jaa, jag vet att jag har en hel del muggar här hemma...men en vacker dag så kommer jag ta med mig o lämna in till försäljning till andra som vill ha.


#svårareänsåärdetinte

 

 

 

 

 

Nu är detta MIN KOPP & ingen

annans












 

 



Av Hanna Boman - 30 augusti 2016 23:16

Jaa, nu så har jag inte varit o jobbat idag...för det var inte min "jobbtisdag".

Men jag bestämde via sms med Birgun igår att komma dig till två, då hon gick på rast.

Jag hade ju  på känn att hon jobbade idag, eftersom vi inte nån gång jobbar samma tisdag längre.

Skönt och ta sig dit ibland då man är ledig också, att få känna sig som en "vanlig" människa!

Hehe, när jag satte mig vid bordet så upptäckte jag att jag inte hade tagit någon kaka.

Och då var väl meningen att jag inte skulle ha någon kaka heller, bra där Hanna! 


#gottfikablevdetförendast35:-

 

 



 












 

























Av Hanna Boman - 28 augusti 2016 21:37

Jahaja minsann, det var ju sagt att jag skulle ha Söndagskul idag ihop med barnen om det hade kommit några. Och som ni då förstår, så var det inte några barn.

Mmm, ptja...det började med att jag försov min lite imorse och kommer ju lite lagom sent till gudstjänsten också. 

Hmm, pinsamt-pinsamt-pinsamt...mycket pinsamt (fast det är ju sånt som kan hända ibland)!

Eeeh, inget att gräma sig mer över nu! 

Så jag fick ju vara med på sista delen av predikan och gudstjänsten i alla fall.

Hehe, satte mig längst ner i kyrksalen...brukar inte annars vilja sitta SÅ långt ner annars, men idag fick det minsann bli så!






 

Jaa, den här boken hade jag tänkt att läsa 

en text i för barnen idag...

















    







Av Hanna Boman - 27 augusti 2016 22:59

Jepp, idag så blev det en minicykeltur...precis som rubriken säger!

Och det är ju för att jag "bara" cyklade till o från Cityhallen. Men jag glömde helt bort att pausa Runkeepern, då jag hoppade av cykeln. Så inte förrän jag hade varit inne ett ganska bra tag, då kommer jag på det och får ju pausa den då istället (jag brukar ju inte ha Runkeepern igån då jag cyklar till o från Cityhallen annars)...så det är nog därför som jag glömde bort det.

När jag sedan skulle cykla hem, så vred sig cykeln åt vänster mot Borgmästarekajen...och då var det ju bara att hänga med. Allt för att få en lite längre cykeltur och för att det var ett fantastiskt fint sensommarväder.

Jag hade tänkt innan att ta en bild mot Scandic, men glömde bort och kommer på det försent!   





   

Här startklar för cykeltur







     





/Tjingeling

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards