Alla inlägg under maj 2020

Av Hanna Boman - 31 maj 2020 23:39

SOMMARFEST!

 


Enligt programmet så skulle det ju ha varit SOMMARFEST ute i kyrkan idag, men enligt de omständigeter som är just nu...så blir det inget alls med detta. Utan samtliga grupper som scouter Fredax har haft sina avslutningar med sig själva.

Så denna söndagen var det endast en vanligt gudstjänst, som då fick kallas för "Sommargudstjänst" och den firades ju då inne i kyrksalen!


Efter gudstjänsten sedan så blev det fika på medhavd fika ute i kyrkans trädgård!




#bravotropiskjuice  #ostmacka  #fruktsallad  









 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 maj 2020 23:59

Nu så blev det en fredagkväll med Karin igen, fast det var ju ett tag sedan sist som det var "After Work" här!

Men Karin kom ju hit efter hon hade slutat jobba förstås, med andra ord så var det efter mig...

Så vi fixade fruktsallad med många olika sorters frukter!

Sen blev det en varsin bit Budapestbakelse oxå, gottigt!

#kaffemedmjölk #budapestbakelse
#fruktsallad #päron #äpple #apelsin #vindruvor #banan





TACK Karin för att du förgyllde min fredagkväll ikväll!

  







   



Av Hanna Boman - 28 maj 2020 10:53

 






Ojojoj, detta har nog inte hänt nån gång tidigare att jag har varit med på en LIVE-sändning med ViktVäktatna den här tidiga tiden på morgonen som klockan åtta!

Men anledningen till detta är att jag inte kommer kunna vara med på "lunchen", så därför fick det bli såhär urtidigt!


Den här veckan pratades det om VANOR, och vad man har för vanor! Då är det ju saker som man gör utan att man tänker på det, utan att man bara gör kort och gott!


Nu då på den här morgonstunden så var det ju inte så värst många med på "mötet", utan vi var nog 4-5 stycken i alla fall!



Oups, och vad visade vågen här hemma i mitt sovrum imorse när jag "skuttade" upp på den? Mnajej, den var väl inte riktigt snäll...men eftersom jag alltid har skrivit här varje vecka så är det ju för sjutton ett "måste" att skriva i vilket fall som helst!

Så idag visade den då 70,1 kg som restultrerade i +1,0 kg.




#inställt #coronavirus  #covid19











 



































 

Av Hanna Boman - 28 maj 2020 09:32

Jepps, nu hände ju detta igår då...men typiskt mig lite att det inte blev något här igår, så får det ju bli NU!


(äsch, jag brukar väl inte vara så "dålig" på att blogga...men känns väl lite som jag har lagt ner med bloggandet)

Och ja, vi satt här hemma hos mig...vilket var gott att äta sushi, eftersom jag kan ju säga att jag älskar sushi nu (sånt som man tydligen måste lära sig äta...)

Sen därefter så blev det att vi premiärspelade mitt nygamla spel GENI, som jag inhandlade på SecondHand i lördags.

Vilket faktiskt var roligt, ett väldigt gammalt spel från 80/90-talet. (minns inte så noga, men minns att det spelades hemma hos kusiner då...medan Henrik vill minnas att vi med hade det hemma hos oss).




#sumosushi #sushi #geni






   











 
















     

Av Hanna Boman - 24 maj 2020 19:19

JUBILEUMSGUDSTJÄNST!



LIVE-sändning!







Just denna helgen så skulle det ha varit en stor JUBILEUMSHELG för att fira pingstförsamlingen Karlskrona 100 ÅR!

Men utav anledningarna som råder just nu så blev det ju dessvärre INSTÄLLT!

Och då blev det ju en vanlig gudstjänst nere i Pingstkyrkan istället, fast inte riktigt för det var en hel del tillbakablickar hur pingstförsamlingen grundades för 100 ÅR sedan.

Det kommer bli 100 - årsjubileumsfirande nästa år istället, som man får se fram emot!






 

Daniel Alm

 

 

 

 

 

   

Second Voice

 

 

 

 

 

 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

 

Stina Olsson & Björn Pettersson & Carina Holmesson

 

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 23 maj 2020 19:04

Runt lunchtiden så blev det fika med Henrik, vi hade lite sms-konversation på morgonen först. Där han frågade om jag skulle ta mig iväg i regnvädret, och visst skulle jag väl det!

Så jag tog mig dit med buss och var där vid halv tolv.

Sen dyker han upp en timme senare bara, och då blev det dags för fika.



#2kopparkaffemedmjölk #1trocaderozero
#1ciabatta #1päronbiskvi


Av Hanna Boman - 23 maj 2020 16:27

Nu var det verkligen jättelängesen som jag fyndade i SecondHand, så idag tyckte väl jag att det var dags! 

Och jag kikade lite bland sällskapsspelen i den hyllan där, så då fick det bli ett riktigt gammalt GENI-spel för 15:- och även två stycken värmeljusstakar för stora värmeljus. De kostade 15:- styck!

#frågespeletgeni
#värmeljusstakarförstoravärmeljus






   
















 

Av Hanna Boman - 22 maj 2020 13:34

TEMADAG!

 


Jahaja, och idag är det ännu en TEMADAGAR  och som då är PICKNICKENS DAG! 


Just att det är PICKNICKENS DAG är väl passande just den här tiden på året, för det är ju just då som man brukar kanske packa ihop en picknink att ta med sig ut då det är fint väder!



#picknickensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards