Alla inlägg under mars 2019

Av Hanna Boman - 31 mars 2019 13:08

Efter dagens gudstjänst så har det serverats kaffe & TÅRTA av familjen Cederholm

(Maria & Niclas & Lovisa & Axel & Stina), för att NICLAS den 6 MARS fyllde 50 år!

Och nu då ville bjussa församlingen & MU på fika!





   










 

Av Hanna Boman - 31 mars 2019 12:24

En fin & bra gudstjänst idag, där vår fantastiska sångfågel Linnéa Håkansson i församlingen sjöng!

Dagens predikant var ju som sig bör: Mats Polsten.







 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

Linnéa Håkansson

 

 

 

 

 

 

 

        






[Bild]

Av Hanna Boman - 30 mars 2019 20:24

Nu den här kvällen så har det varit Sjukhuskyrkans Vårmöte i Mariedalskyrkan där Blekinge Gospel sjöng väldigt go & gungig gospel!




 

Lovisa Furingsten

 

 

 

 

   

Blekinge Gospel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 mars 2019 20:06

Efter att jag hade varit på Klädbytardag i kyrkan, så gästspelade jag mig bort till Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona en stund.
Så där blev det pizza och då beställde jag en Quattro Stagioni.





TACK för att jag fick komma in & gästspela hos er en stund!

  






 










Av Hanna Boman - 30 mars 2019 16:08

Nu den här lördagen så har det varit Klädbytardag i kyrkan. Hm, inte för att jag har varit här hela tiden...utan kom mot slutet.
Men det fanns en riktigt god Tomatsoppa & gott vitlöksbröd kvar som var till mig...(man kan ju tro det).
Sen serverades det kaffe & banankaka till efterrätt!

Och det hade varit mycket folk under dagen som ville byta kläder, lämna in gamla klädesplagg & byta till något annat!
(själv har jag aldrig varit på nån Klädbytardag innan och så kom jag lagom till slutet...)

Men men, det kommer väl vara fler gånger vad jag förstod.





   







 




 






   











 







Av Hanna Boman - 29 mars 2019 22:54

#melodifestivalen2019

 

Av Hanna Boman - 28 mars 2019 23:31

Nu den här kvällen har varit den sista då vi varit uppdelade i grupperna Alpha 1 & Alpha 2 & Alpha "Att våga stanna".
Innan vi samlas och sätter oss till bords för förtäring, så gås det alltid igenom vad varje grupp ska tala om. Men det kommer ju inte jag ihåg, mer än vad vi i "Att våga stanna" gick igenom.
Och vi gick igenom Johannes första brev & Johannes andra brev & sist men inte minst Uppenbarelseboken (den sista boken av alla böckerna i BIBELN).
Nu läste vi ju inte igenom allt, utan bara en del.
Men det var gott nog för mig i alla fall!



~~Och jadå, jag har faktikst fortfarande funderingar på 

att börja läsa BIBELN~~





 







   













 



Av Hanna Boman - 28 mars 2019 14:22

Jahaja, då har man var till ViktVäktarna idag igen då det är torsdag...veckorna går ju bara så fort!

Så jag var ju där med inte så jättemånga andra, en det brukar ju bara komma in folk för vägning.

Och där har ju inte jag någon koll alls, eftrersom jag kom precis till då mötet började (hann inte hoppa

upp på vågen innan...)

Men som sagt så gjorde jag ju det sedan efter mötet, och den här gången var det nästintill

direkt efter!

Idag så handlade mötet om "Hitta en träningskompis!"


Här är några förslag:

 

  1. Gå med i en grupp Trivs du i en grupp? Det är kanske inspirerar dig att jobba mot ett gemensamt mål eller så kan det ge dig energi att träffa nya människor. I så fall kan du överväga att gå med i en vandringsgrupp, börja en dansgrupp eller gå med i ett korpen-lag.
  2. En och en Föredrar mer personlig uppmuntran? Boka in ett träningspass eller en promenad med en vän varje tisdag eller bestäm att ni ses på gymmet vare torsdag. Du kan också få uppmuntran från andra medlemmar i vårt Community, kolla t ex gru Träning eller Yoga för att hitta andra med samma intresse och få tips och råd.
  3. Gör det till en dejt Om det sociala gör att tiden flyger förbi medan du tränar, planera en morgonjogg med en vän, eller ta dina hörlurar och njut av en gående telefondejt med en vän som bor långt borta.

Sen var det ju det här vad den där "usla" vågen visade idag då jag "skuttade" upp!

Grrr, för idag så var den verkligen inte ett dugg snäll alls!

Med tanke på att den då visade 68,8 kg som resulterade i +0,9 kg!



Ååååh, bättre kan du Hanna...till nästa vecka ska det bli mycket MINUS!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards