Alla inlägg under juni 2018

Av Hanna Boman - 30 juni 2018 23:28

När jag ändå var o strosade på stan igår, så blev det även en tripp upp o in till TBoden.
Hehe, detta var verkligen första gången på jättelänge (minns inte när det var sist).

Men eftersom det har varit nästan tomt i alla mina teburkar, så var det nu verkligen dags att köpa hem o fylla på dem vilket nu är gjort.

För här hemma hos mig köps det aldrig tepåsar, utan alltid lösviktste!

#betydligtmycketgodare

#svartvinbär #rabarbergrädde #granatäpplehallon #elsas

Sen så är det två sorter av dessa som är säkra kort, nämligen "svartvinbär" & "rabarbergrädde"!










   











 

Av Hanna Boman - 30 juni 2018 12:32

Igår så tog jag mig en liten runda på stan, efter att jag hade varit till Arbetsförmedlingen.
En del viktiga ärenden, och en del lite mindre viktiga kanske!
Först tog jag mig in till Ur & Penn än en gång för att återigen få klockarmbandet och spännet justerat.

Sen blev det en tur in till TGR, som var första gången på ett bra tag (ibland lättare när affärerna har öppna dörrar, åtminstone för mig & Rolle).

Och därinne kollade jag runt lite, och då hittade jag ett Luffarschack som fick bli två stycken (hade svårt o bestämma mig för vilket jag ville ha).

Men ingen stor summa pengar, så det funkade helt okej!

Hehe, fast min fundering är ju om man inte klarar av att spela Luffarschack med vanligt papper & penna egentligen?

#luffarschack








   


















 















Av Hanna Boman - 29 juni 2018 15:52

Oj, nu så var det ju ett BRA tag sedan som jag var ner till Arbetsförmedlingen och träffade min SIUS!

Om jag får säga vad jag tycker, så kan väl jag tycka att det borde vara lite mer träffar med honom...än vad

det har varit och är.

Tycker att det borde vara (om inte en gång i veckan, vilket kanske kan vara lite ofta...så en gång 

varannan vecka)...och inte en gång i månaden!

Men det kanske blir så då det nu är semestertider och så jäms över, fast vi fick lite sagt till

varann idag i alla fall...lite vad jag hade haft för tankar sedan sist o sen vad som kanske 

kommer att hända efter att semestertiderna tar slut helt!


Så det lär ju bli ännu en "ledig" sommar för mig, jag som hur gärna som helst skulle kunna tänka mig 

att jobba en hel sommar (har inte jobbat på väldig många år nu, så därför skulle det inte 

alls sitta fel med ett så kallat "sommarjobb"!


Och jadå, visst har jag väl funderingar på vad jag kanske skulle kunna tänka mig att göra.

Absolut!













 

Av Hanna Boman - 27 juni 2018 18:03

Idag blev det "äntligen" en lunch tillsammans med Stina!
Det skulle vi ha gjort redan i maj månad egentligen, men av olika grejs så fick det vänta!
Jepp, den här gången fick det bli Gelato & det var ju hur gott som helst!
Jag åt denna gången en BAKAD potatis med kyckling & bacon & mangorajadressing.

TACK för denna stunden idag min bästa Stinus, trots att det blev

lite av det "stressiga" slaget!



  



#bakadpotatis #kycklingochbacon #cocacolazero

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 juni 2018 17:23

Jahaja minsann, inte visste jag att det fanns en Chokladpuddingens dag

Men jag kan nog säga att jag nog inte är så superjätteförtjust i just CHOKLADPUDDING

och har väl inte ätit just ren CHOKLADPUDDING på väldigt länge...kan nog ha varit 

när jag var barn!

Så om jag ska vara ärlig nu, vilket man ska vara...så föredrar jag nog mycket hellre

CHOKLADMOUSSE med crisp istället!

Det tycker jag är SÅ pass mycket godare!







#chokladdpuddingensdag2018






 

Chokladpudding

 

 

 

 

 

 

 

 

Chokladmousse med crisp

Av Hanna Boman - 25 juni 2018 22:53

~~Lättlagade och underbara är dessa småkakor. Hallongrottor består av mördeg som smälter

i munnen och ljuv hallonsylt. En klassisk kaka som fortfarande är lika populär~~





4 ½ dl mjöl

1 dl socker

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

200 g smör (eller margarin)

 


Blanda samman mjöl & socker & bakpulver & vaniljsocker i en skål. Skär matfettet i mindre bitar och tillsätt det. Arbeta snabbt samman till en deg, gärna i matberedare. Om du låter degen vila en stund i kylen så blir den lättare att hantera.


Forma degen till valnötsstora bollar. Lägg i muffinsformar på plåtar.

Fyllning: Gör en fördjupning i varje kaka, och klicka i lite sylt. Grädda mit i ugnen i cirka 10 minuter.

Låt kallna på galler.










     

Av Hanna Boman - 24 juni 2018 13:54

Vilken fin och lättsam gudstjänst som firades idag!
Bea var den som ledde oss i lovsångerna, så bra!

Predikan handlade om Jona, och hölls denna gången av Maria Ekroth.

GUDS VAL

  • Väljer en människa för att utföra sitt uppdrag 
  • Väljer stanna kvar trots att människan går sin egna väg. Fanns vid Jonas sida hela tiden
  • Väljer att ge en ny chans. Det är inte kört
  • Väljer nåd och barmhärtihetföre konsekvensoch straff
  • Gud väljer naturen, händelser välsignelser för att göra sig påmind och för att vi ska förstå vem han är
  • Gud ställer öppna frågor till Jona för att han ska förstå sig själv och förstå Gud
  • Gud visar sin barmhärtighet trots att han blir ifrågasattoch får ta emotobefogand ilska



TACK för en fin & bra predikan Maria!

~~skriver som jag sa till dig, du kanske ska bli predikant Maria...känns ju som att du inte har gjort annat~~


 

Bea Dolk

 

 

 

 

 

 

 

Maria Ekroth

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards