Alla inlägg under november 2018

Av Hanna Boman - 30 november 2018 23:47

Ptja, jag vet inte exakt när som detta lades ut på Facebook angående utlottning till en adventskalender från TBoden!
Men det är nog i alla fall en månad sedan, som man skulle lägga en lapp med sitt namn & telefonnummer i en burk om man ville vara med i utlottningen!



Och hör & häpna, i tisdags ringde hon därifrån till mig & talade om att jag hade vunnit!


Det lilla roliga i detta var ju att jag var lite "gnällig" över att de har 

två trappsteg, innan man kommer in genom dörren...och då 

funkar det ju inte alltid med Rolle, utan "han" får ställas utanför!


Så det var väl en liten mening med att jag skulle vinna då kanske!


~~detta händer ju liksom aldrig~~



Så igår var jag därinne och hämtade ut min vinst, vilket jag blev jätteglad över förstås!



  







 













 

Av Hanna Boman - 30 november 2018 21:58

Ojojoj, idag har det visst varit "KÅLDOLMENS DAG" bland dessa TEMADAGAR!

Men om jag ska vara ärlig, så är väl inte jag ett jättestort fan av just KÅLDOLMAR!

Fast det tillhör ju en "gammal svensk husmanskost"...




#kåldolmensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 29 november 2018 22:27

Ett sent inlägg nu med tanke på att jag återigen har varit till ViktVäktarna och var ju på plats 

på lunchklassen klockan 11:30-13.

Hehe, jag vet väl inte riktigt om jag "vågar" tala om att jag var där på de 

två andra klasserna också. Jag brukar ju vara där igen klockan 15:30-17, bara för att jag vet

att det är en som alltid kommer då och jag vill träffa henne. Sen blev det att jag stannade kvar 

på den fjärde klasen också 17:30-19 (fråga mig inte varför...)


Men vad pratades det om på dagens/denna veckas Workshop?

Jomen visst, nu när det är den "jobbigaste" månaden för oss viktväktare med tanke på 

vad som ligger framför oss just nu!

Så det pratades om "Vad man äter och stoppar i sig just nu i dessa tider..."

Och det är ju en hel del Glögg-mingel & julbord & julfika & julgodis!



Jahaja, och vad visade den där "usla" vågen idag då jag klev upp på den?

Mnja, den var inte så snäll denna gången...för den visade ju ett PLUS.

68,6 kg som då resulterade i +0,6 kg.











 

Av Hanna Boman - 28 november 2018 23:27

Nu ikväll så har det återigen varit lite Spelhäng i kyrkan, i vanlig ordning kan man väl säga.
Nä, den här gången så vet jag inte vad de spelade för något spel alls...jag var liksom inte med o spelade alls.

Utan bara satt väl och kollade.
Hehe, och som jag berättade förra veckan så när Mats är närvarande då serveras det allt som oftast chips.
Fikade gjorde man ju också förstås.





#2muggarkaffemedmjölk
#tvåmackormedhemgjordleverpastejochgurka
#morotsstavar
#chipsmats








   















 

Av Hanna Boman - 24 november 2018 22:53

Nu ikväll så har vi återigen haft JULBUFFÉ, vårt stora evenemang för MUs (Mariedalskyrkans Unga) verksamhet!

Hur många gånger vi har haft detta NU vet jag inte, mer än att det är väldigt många i alla fall!

Och som vanligt ett välfyllt JULBORD med det mesta som brukar vara: sill av  olika dess  slag  & gravad lax  & gravlaxsås & sillsallad & rödbetssallad & rödkål & ägghalvor & prinskorv & köttbullar & julskinka & vårrullar & Janssons frestelse & potatisgratäng & leverpastej & kalvsylta & rödbetor & currysallad & makrillsallad & hembakat julknäcke & bröd & olika sorters pålägg.


Jodå, jag fick nog med allt vad som brukar vara med från år till år... (och vårrullar brukar ju inte höra till på ett julbord, men på vårat).

Sen blev det kaffe & mandelmussla med sylt & grädde.

Efter HELGMÅLSBÖN & JULMUSIK så serverades det ostkaka med sylt & grädde/ris á la Malta med saftsås & kaffe.





TACK till alla i kommitéen som gör detta möjligt!


  





   






 







~~JULMUSIK~~


  








 






 






   





   













     

Av Hanna Boman - 23 november 2018 22:12

Hur många har varit ute och "tokhandlat" idag, på Black Friday?

Och nee, jag har definitivt inte ens varit ute på stan idag!

Så har inte ens sett om det varit massa folk ute och "tokhandlat", hehe!


Men jag har ju klarat mig ganska bra ändå, utan det där...!




#blackfriday2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards