Alla inlägg den 22 november 2018

Av Hanna Boman - 22 november 2018 22:52

Ännu en torsdag i Alphans tecken, och detta var den sista gången nu innan jul!
Och då blev vi serverade risgrynsgröt & skinkmacka & saftsoppa & kanel/socker & mjölk (man fick välja vad man ville ha)

Sen så blev det även kaffe & pepparkaka!

#risgrynsgröt #saftsoppa #macka #julskinka
#kanelochsocker #kaffemedmjölk #pepparkakor

Efter detta goda matintag så delade vi in oss i våra grupper: Alpha 1 & Alpha 2 & Att våga stanna.

Så i våran grupp ikväll läste vi från Johannesevangelium 4 & pratade om det den då också!

En väldigt BRA & fin stund helt klart!








   















 

Av Hanna Boman - 22 november 2018 15:32

Jahaja minsann, då har det varit i sväng bort till ViktVäktarna igen!

Och kan ni tänka er att JAG var där i god tid innan Workshoppen började, brukar 

ju annars vara den som kommer lite lagom i "sista minuten".


Så jag hann ju faktiskt "skutta" upp på vågen en bra tid innan Workshoppen!

Men vad vågen visade tar jag ju som vanligt i slutet av inlägget, tjo!

Vad pratades det om idag under dagens eller den här veckans Workshop då?


Jodå, det pratades om "Sockerjakten" och hur mycket socker vi "kanske" stoppar i oss!

Nu som viktväktare så blir eller är man nog lite mer nogrann att kolla innehållsförteckning

på förpackningar innan man köper t ex.


Push, jag är väl inte den bästa på det om jag ska vara ärlig...men köper ju knappast hem 

fruktyoghurt som exempel, utan i så fall blir det filmjölk eller naturell lättyoghurt.

Men kollar innehållsförteckning på förpackningar, gör jag kort och gott inte!




Och nu så är det då dags att tala om vad vågen visade då jag gick upp på den!

För idag var den verkligen jättesnäll emot mig, med tanke på att den visade ju 68,0 kg

som resulterade i -1,3 kg!


TACK för det vågen, nu hoppas jag att du är såhär snäll varje vecka fram till jul!


  












 






Av Hanna Boman - 22 november 2018 14:12

Ojojoj, idag är det visst WIENERBRÖDETS DAG!

Åååh, tänk vad gott det är med WIENERBRÖD ibland!


Jamen, wienerbröd & kaffe!




#wienerbrödetsdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards