Alla inlägg under april 2017

Av Hanna Boman - 30 april 2017 22:53

Ännu ett Valborgsmässofirande för mig ute i Bastasjö tillsammans med Martina & Morten,

Seth & Iris & Edin & Jona ihop med Anna-Karin & Linus, Samuel & Noa & Hilda.

Jodå, detta verkar väl kanske bli en tradition snart...trevligt att hitta på o göra 

något runt Valborg i alla fall. Att få se en valborgsmässoeld "livs levande", om man så säger!



Efteråt så blev det en runda hem till Martina & Morten igen, och självklart kom ju 

Anna-Karin & Linus och barnen också med.

Så där blev det lite kvällsmat o trevlig samvaro, till långt in på småtimmarna!


TUSEN TACK för hela denna dagen Martina & Morten & Seth & Iris, 

Edin & Jona!


  








 

Valborsmässoelden är tänd

 

 

 

 

 

 

 

 

Kvällsfikat serverat

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 april 2017 15:08

Efter gudstjänsten idag så blev det en liten promenix över till grannhuset o Ravnbø, för de bor ju inte så långt därifrån...hehe!

Så här har jag ätit lunch idag, väldigt gott!

Kycklingfilé & klyftpotatis & champinjonsås & sallad!

Mums vad gott det var att få äta av resterna som kördagen i Pingstkyrkan hade igår med Second Voice & Gullabo Gospel, eftersom jag nu missade den dagen där!





 








Av Hanna Boman - 30 april 2017 14:27

BIBELÄVENTYRET

   

Idag så har vi haft en Himlakul-gudstjänst o det innnebär ju då att det är familjegudstjänst!


Och idag var temat "BIBELÄVENTYRET", där man får veta vad alla bibelns böcker heter. Den här gången gick vi igenom Gamla Testamentet o att där är det då 39 böcker.

Så nu vet vi ju hur BIBELÄVENTYRET lärs ut till barnen i klass 4-5 i skolorna runt om i Sverige. :)


 




 






 

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 april 2017 21:55

Nu ikväll så har vi haft Ledarfest i kyrkan, blandade åldrar på folk eftersom det både var barn & vuxna med (barnfamiljer).
En mycket trevlig tillställning, som vi har haft nu varje år sedan Violet började hos oss!

Meny:

  • Laxrulle på mörkt bröd 
  • Baconlindad kycklingfilé med hasselbackspotatis 
  • Marängswiss med frukt & kaffe 


Mums, vad gott det var!

Sen var det ju lite lekar o sånt också förstås, bl a STRUMPKRIG...och är en lek som Equmeniakyrkan brukar ha SM & distriktsmästerskap i, men för oss var det helt en NY lek som nog scoutledarna kommer lära scouterna. Kul! :)

Och så var det lite fika också, Ambrosiakaka & chips & godis & kaffe!

Allt var jättegott o man gick inte hungrig därifrån, var väl kanske inte meningen heller!





   





   



Sedan fick vi pyssla lite också, och då blev det en varsin Markusdocka. Men det var ju inte alla som gjorde detta, utan en del i alla fall. När jag tog mig in i pysselrummet, så tänkte jag bara titta på de andra som pysslade...men jag fick tilldelat mig för att göra en egen, hehe! ;)


Roligt var det, fast lite krångligt...men med lite hjälp där mot slutet så blev det en färdiggjord docka till mig också tillslut (jag är ju ingen pysselmänniska annars, och har väl aldrig varit egentligen).



Kvällen avslutades sedan med en Andakt i kyrksalen,

och då blev de Markusdockorna som hann att bli klara

ställas in på flygeln! 





 




Innan vi gick hem sen så fick vi en varsin present, som denna gång var en NYCKELRING där det står:


ÄLSKAD DYRBAR VÄRDEFULL och

ALLMÄNT BRA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 april 2017 10:23

Nu är ju inte jag något jättestort fan av att använda klänning, men när jag igår tog mig tillbaka in på Flash för att byta mina byxor till en större storlek...då kunde jag liksom inte låta bli att köpa denna!
För nån gång kanske jag kommer att använda den, vem vet?
Jag har ju varit inne och käny på den otalt många gånger, så nu slog jag verkligen till.
Sen är det en klänning som man bara drar över huvudet också, så därav anledningen också. :)






  









    

Av Hanna Boman - 28 april 2017 15:48

Jahapp, idag då jag tog mig från jobbet så blev det en promenix till Stadium...för att kolla efter en NY jacka!
Hmm, jag som aldrig har köpt en jacka där tidigare...känner mig nu riktigt nöjd.
En vattenavvisande & vindtät jacka, det är vad jag alltid vill ha o det fick jag nu med! :)

Sen så vill jag ALDRIG ha en svart jacka, och definitivt inte i sommarjacka!

#kännermigsupernöjdmedljusblåjacka
#didriksson






 








 









 

Av Hanna Boman - 27 april 2017 22:07

Jepp, igår när jag tog mig ifrån jobbet så snabbade jag mig in på Flash...för man visste ju inte om byxorna skulle hinna "springa" ifrån mig innan jag hann dit, hehe! ;)

Nu som först så har jag provat dem, men kändes trots allt lite för små...så jag lär nog få byta upp mig till strl 40 ändå, för dessa var strl 38.

Men annars kommer de att sitta som en smäck på mig, är jag alldeles övertygad om! :)

Faktiskt första gången som jag köpt ett par långbyxor (stretch) inne på Flash.








 










 



Av Hanna Boman - 26 april 2017 18:56

Jodå, visst har jag återigen varit till Stickcafé...fast nu var det ju ett tag sedan det var sist, eller det var för två veckor sen som det var inställt bara.
Jag kommer ju som vanligt lite senare, eftersom jag jobbar ju innan.

Och den här gången var jag först in till Café Gelato o köpte mig en Kyckling-foccacia innan jag tog bussen ut.
Så det åt jag först när jag kom dit vilket var riktigt gott, mums!

Sen fick jag lite kaffe & kaka på det med, lite efterrätt liksom! :)

Men nån stickning hade jag ju inte med mig den här gången heller, eftersom...hehe! ;)






   











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards