Alla inlägg under april 2017

Av Hanna Boman - 5 april 2017 23:48

Oooh jaa, nu ikväll så har vi övat i Gospelkören igen och vi övar ju inför "Live på riktigt" 

som då går av stapeln nu på lördag 8/4 klockan 19 i Pingstkyrkan.

Och det kommer serveras mat & fika också!

Övningen ikväll funkade ju riktigt bra, vi övade igenom alla sångerna

om och om igen (vet inte hur många gånger).

Men så pass många gånger så det ska gå bra på lördag, hehe!

Så fantastiskt roligt att sjunga i denna kören, som vi ännu inte har fått något bra 

namn på än. Men vi försökte med olika namn o lekte lite, fast vi är inte riktigt färdiga med namnet

bara! :)












 

Av Hanna Boman - 4 april 2017 22:12

Ikväll så har det varit en helkväll med MUS-möte (Mariedalskyrkans Unga Styrelse).
Vi höll på i dryga 3 timmar, från klockan 18:03-21:03.
Känns som vi nästan aldrig skulle bli klara, hehe!

Vi hade mycket att prata om, så därför blev det ett långt möte ikväll! ;)

Och jag hade inledningen ikväll, för första gången på jättelänge kändes det som...men jag läste en text ur Andaktsboken "Under ytan", som föll många i smak verkade det som! :)





   






 














 


Av Hanna Boman - 4 april 2017 12:27

Mnjaaa, jag vet inte om det här är en temadag att uppmärksamma så stort

egentligen!

 

MOROTENS DAG

 


Men det är ju gott med morötter!

Morotskaka Morotsmuffins

Morotsstavar

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

     

 

 


Av Hanna Boman - 3 april 2017 23:45

Ojdå, det är ju visst måndag idag och jag har varit till Viktväktarna i vanlig ordning.

Den här veckans möte fokuserades mycket på vad påsken kommer att innebära, 

för det är ju den stora "mathelgen" som kommer i antågande snart.

Så hur ska man planera den helgen på bästa sätt för att fortfarande kunna hålla 

sin viktminskning?

För mig är det väl inte så himla svårt, eftersom jag redan är GULDMEDLEM.

Så jag kommer ju leva precis som vanligt vad det gäller matintaget, är ju ungefär 

så jag brukar säga om just den frågan kommer upp.


Jahaja, och vad visade den "usla" vågen idag då...om man nu kan kalla den

så usel? Eftersom jag slapp o betala någon Veckoavgift på 130:-

Men den visade i alla fall 62,2 kg som då fick resultera i +0,6 kg.

Eftersom vågen visade som den visade, så frågade jag ju självklart:

"Då ska jag väl betala?"

Och det "behövde" jag inte, tack så mycket för det! :)

(generellt sätt, så var det ju på "betalningsvikt"...)










 

Av Hanna Boman - 2 april 2017 20:55

Efter gudstjänsten idag så var det då dags för årets Vårfest, där det är försäljning av en massa godsaker!
Marmelader & sylt & inlagd sill & godis & pajer av olika dess slag & bröd & kakor  och en massa annat!
Sen var det ju en hel del lotter också förstås, av olika dess slag.
Själv köpte jag en burk "Arnes inlagda sill" & en burk "Drottningssylt" plus lite lotter med.

Kyrklunch serverades ju också o en så kallad Kakbuffé. :)






   





   

...och här var det bara "nitlotter"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 april 2017 17:38

Vilken fantastiskt fin & bra gudstjänst man kom till idag, våran fantastiska sångfågel Linnéa Håkansson i församlingen som sjöng som vanligt jättebra! :)

Och sen en go & BRA predikan av våran pastor Violet Andersson!


 

Linnéa Håkansson

 

 

 

 

 

 

   

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards