Alla inlägg under september 2015

Av Hanna Boman - 28 september 2015 18:45

Oja, nu så var det ett antal år sedan som jag beställde nya skor.
Om jag tänker rätt nu vilket inte är så viktigt, men tror att det var sommaren för två år sedan...och då var det "bara" ett par skor (sommarskor) men nu för en månad sedan så blev det att jag gjorde beställning på två par höstskor, och jag har varit där och hämtat dem idag.
Wooow, vad fina dem var och vad nöjd jag blev framförallt!

Plus att det kändes som att de satt som en smäck och att de även kändes jättemjuka och hur sköna som helst! :)








    



 




 



 







Av Hanna Boman - 27 september 2015 23:24

Jodå, visst promenerade jag ner till Pingstkyrkan för att fira gudstjänst!
Och vilken gudstjänst, så fantastiskt bra.
Predikan av Göran Olsson och mötesledare var Stina Olsson! :)
Sång & musik hölls denna söndagen av Sarah Törnqvist och Anna Strågefors, som även ledde oss i lovsång! :)
Dagens predikan handlade om "Risken om att bli hemmablind när det gäller den rikedom vi äger genom Jesus!" :)

Och sen efter gudstjänsten så var det kyrkfika nere i caféet, gooott!


 




 


 










 



Av Hanna Boman - 26 september 2015 20:57

Nu säger jag bara woooow, vilken fantastiskt bra och underbar konsert man kom till ikväll med Samuel Ljungblahd nere i Pingskyrkan! :)

Åååh, vad jag har längtat efter att få gå på denna konserten enda sedan affischerna kom i mitten av augusti! :)
Fast tog väl någon vecka innan jag tog mig till att köpa biljett!

#jagkännermigsåtacksamatthafåttvaramedpådennakon
serten
#attbarahafåttsittanerochlyssna :)





 


 




     



 






 







Av Hanna Boman - 25 september 2015 23:23

Jepp, nu ikväll så har det varit årsmöte för MU (Mariedalskyrkans Unga).
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska säga eller skriva,
För jag får ju inte tala om några beslut eller så, men kan ju tala om att det serverades "Tacos med diverse tillbehör" som verkligen var jättegott! :)

Sen så serverades det ju förstås efterrätt också, som bestod av "Glass med chokladsås & kex". :)



 


 




 





 

Av Hanna Boman - 25 september 2015 15:38

Jomen visst har ju jag varit till Viktväktarna idag, för att jag har ju inte varit där någon av dagarna tidigare i veckan...och det fattar ni säkert eftersom jag inte har skrivit nånting av det tidigare heller. Blablablabla! ;)

Vad pratades det om idag eller denna veckan?
Jo, det har pratats om "Hur mycket man rör på sig under en dag!"
En del jobb t ex är ju stillasittande och hur tar man sig till och från jobbet?
Jaa, en del cyklar medan andra kanske tar bil eller buss. Sen finns det ju även dem som går till & från jobbet.
Hehe, det finns många olika sätt att ta sig till jobbet då...eller hur?

Nu så kommer vi till vad vågen visade denna veckan då jag ställde mig på den.
Alltså jag får väl vara nöjd, eftersom den visade ju minus.
Så den visade 60,9 kg och det resulterade ju då i -0,3 kg.
TACK för det snälla vågen, jag var ju inte alls ovän med dig förra veckan...men nu blev jag lite mer glad, haha! :)


 


 





Av Hanna Boman - 25 september 2015 13:28

Jajemen, det är sant...jag har varit till gymmet även idag (två gånger denna veckan). :)
Den här gången så gick det väl ännu bättre, för nu så vet jag ju vart alla "mina" maskiner finns utan några problem!
Och även idag så kändes det okej att vara där, inte mycket folk...så då går det ju fortare att köra igenom alla ens maskiner.
Så tiden idag tog väl ungefär tre kvart innan jag var färdig och ländes skönt efteråt också förstås! :)









 



Av Hanna Boman - 23 september 2015 19:57

Jodå, idag så har det varit Stickcafé igen...varannan vecka, så idag var det återigen dax att plocka upp sin sjal och sticka lite till.
Tja, det blev väl nog två varv i alla fall...för man ska ju utöka med en ny maska i varje varv på rundstickorna. Hmm! ;)
Men det går väl framåt ändå, även om nu jag inte tycker det.
Jovisst blir den väl längre och en del av de goa damerna, tycker ju att jag kommit en bra bit på den.
Och jag stickar ju inte nånting alls här hemma, kanske jag ska försöka göra det nån gång då.
Oupoup, nu känns det som att jag har sagt lite gör mycket...haha!

Jepp, självklart så blev det fika också...för det heter ju Stickcafé och då måste det ju bli fika med förstås! :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 21 september 2015 14:32

Jajemen, vad har hänt?
Inte så svårt, men jag har varit till gymmet och tränat idag vilket kändes BRA förstås! :)
Hehe, jag var där ju tidigare den här gången och hittade alla "mina" maskiner...vilket kändes bra.
Inte så jättemycket folk heller som var där, och då tycker jag ju att det känns skönt.
Alltså inte för att jag inte tycker om mycket folk, men kan bli lite jobbigt emellanåt...då man t ex behöver vänta på maskinerna. ;)

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards