Alla inlägg under juli 2013

Av Hanna Boman - 31 juli 2013 23:37

Vilken fin och mysig onsdagseftermiddag & kväll. Jag tog bussen ut till Maria & Niclas och var väl där ute vid femtiden.

Och då blev det mat som bestod av en massa gott, hehe!

Grillad lax & potatis & sås & sallad!

Hm, då jag satt på bussen på väg ut till Lyckeby så började det att regna ännu en gång...precis som det inte hade gjort det tillräckligt tidigare idag. Men då jag gick hemifrån till bussen var det minsann strålande sol!

Men sedan då vi satte oss ute för att äta så började det att regna lite till, fast det slutade regna sen.

Konstigt väder, eller hur?


Men en riktigt trevlig & supermysig kväll, med god mat & trevligt sällskap.

En annan familj var också där, Anna & Niklas & Noa & Teo!




 


TACK för en trevlig kväll! 





Av Hanna Boman - 30 juli 2013 22:33

Då har man tagit sig till viktväktarna ännu en gång för det är ju tisdag idag, eftersom det är sommartiden nu!

Så då blev det att ställa sig på vågen igen, men vad resultatet blev kommer jag att tala om sist som vanligt.

Men vad pratades det om idag då? Jomen visst pratades det om att sätta FOKUS PÅ MELLANMÅLET.

För det sägs ju att man ska äta mellanmål mellan varje lagat mål mat om dagen, men är jag t ex duktig på att göra det? Eeeh, njaeeej...det är jag väl inte nu när man inte jobbar, hehe! Men som sagt så ska man ju göra det även om man INTE jobbar, eller hur?

Och det är ju en hel del som man kan äta som mellanmål. Det kan vara keso & kvarg & frukt & yoghurt & knäckebröd med mera!

Jahaja, och nu kommer det till vad vågen visade då jag ställde mig på den idag. Usch ja, den visade ett plus och vad kan detta bero på nu då? Eeeh, skulle det möjligen kunna vara så att jag inte skrivar checklistan? Så det ska visst jag ha gjort till nästa vecka, hmm!

Alltså vågen stannade på 61,6 kg och då blev det +0,6 kg.


Vad ska man säga? Inte bra alls denna veckan Hanna, skärp till dig nu till nästa vecka!  



 



Av Hanna Boman - 28 juli 2013 23:58

Nu när jag typ har surfat på tok alldeles för mycket på datorn, så funkar det inte att sitta vid datorn längre.
Jo, tidigast imorgon eftermiddag eller annars på tisdag.
Jag ringde till dem i 3Kundservice under eftermiddagen idag och då ska jag få mera surf som kommer kosta 199 :- i månaden istället för "bara" 99 :-.
Det tror jag kommer kännas bra, för då kommer jag ju kunna fortsätta kolla på Rederiet utan problem, hehe! ;)
Så därav anledningen att surfen tagit slut nu innan månadsskiftet. Jag är ju helt tokig av att se det nu sedan det Öppna arkivet kom till SVT.

/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 26 juli 2013 22:19

Ååh, ikväll har det varit en riktigt mysig kväll.
Jag träffade Maria uppe på Ronnebygatan för att sedan gå ner till Parken, den nya restaurangen i Hoglands Park.
Så där beställde vi mat och för mig blev det en Angusburgare som var så fantastiskt god. Mums! :)

Självklart så pratade vi ju om ditt & datt och det var en ljuvlig kväll helt klart både vädermässigt och sällskap också förstås. :)

TACK för en jättemysig kväll fina Maria! :)

Av Hanna Boman - 24 juli 2013 21:29

Jomen visst håller jag mitt löfte och idag så blev det minsann en lång cykeltur, längre än fram och tillbaka till Cityhallen!
Behöver jag tala om vilket håll jag cyklade egentligen? ;)
Jag cyklade längs Borgmästarekajen och följde cykelvägen enda bort till sjukhuset.
Så då blev det ju förstås över järnvägsövergången och vidare förbi kyrkogården. Sen följde jag den cykelvägen och kom förbi Wämöskolan och då blev det ju självklart också förbi jobbet vid Campus Gräsvik.
Fortsatte och cyklade längs cykelvägen där och sedan kom jag in till stan igen igenom Pantarholmen och längs Borgmästarekajen.
Nu sitter jag hemma i soffan och är trött, men det är en skön trötthetskänsla minsann! :)
Sen är jag fortfarande förundrad över varför jag inte satt mig på cykeln tidigare efter min sjukdomstid, men nu är det gjort och mer lär det bli här framöver.
Det kan jag lova helt klart! :)

/Kram

Av Hanna Boman - 23 juli 2013 21:52

Jajemen, nu ikväll så blev det ju ÄNTLIGEN av att jag satt mig på min cykel för första gången på åtta veckor minus två dagar...för att vara exakt, hehe!

När jag började rulla iväg på cykeln så gick det ju jättebra och kändes riktigt skönt måste jag ju medge.

Samtdigt så funderade jag ju på; "varför har jag inte 'vågat' göra detta innan?"

Så nu känner jag att det kommer bli fler cykelturer och definitivt längre också, för den här cykelturen var ju inte så särskit lång. Men det blev till Cityhallen fram och tillbaka, fast på hemvägen så blev det lite längre. Cyklade längs Borgmästarekajen och förbi Scandic och sedan förbi Varvsmuren också.


En riktigt skön cykeltur helt enkelt och fler kommer det att bli nu helt klart!



Av Hanna Boman - 23 juli 2013 21:24

Ännu en tisdag till viktväktarna och nu är Stina tillbaka igen efter sin semester! Den här gången blev det inte att jag tokstressade mig dit, som hände en gång för två veckor sedan.


Och vad pratades det om denna gången då? Det pratades om vad vi har i våra skåp i köket, såsom skafferier och kylskåp och frys! Vad kan man göra för någon snabbmat hemma som bara tar en kvart?

Det fanns visst väldigt mycket som till exempel "en omelett & wokgrönsaker & fiskbullar & pastasallad & korv med bröd".

Men det finns ju ganska mycket som man inte alltid tänker på, eller hur? Sen så var det ju även prat om vad man skulle kunna tänka sig att bjuda på om det kom över någon på fika. Där finns det också en hel del, som kladdkaka (det nämnde jag), muffins, knäckebröd med något gott pålägg på, kex. Även här finns det ju en massa tilltugg att ta till då man får ett besök eller så.


Jahaja, och vad sa den däringa vågen då jag ställde mig på den idag då? Eeeh, plus eller minus? Jodå, den stannade på 61,4 kg och då blev det -0,1 kg.

Bra jobbat Hanna, inte jättemycket minus...men ändå ett litet. 

Så nu sikar jag på ännu mera minus till nästa vecka!




 


Av Hanna Boman - 23 juli 2013 19:45

Idag har jag varit nere och pratat med min jobbcoach om lite ditt & datt egentligen, hehe!

När jag var på väg dit så stod hon utanför och väntade på mig typ.

Sen gick vi och satte oss på en bänk i Hoglands Park istället, för uppe hos henne var det tydligen alldeles för varmt att vara. Och jag fick ju välja om jag ville sitta i solen eller i skuggan. Självklart valde ju jag att sitta i solen, men kände ju att det var ju lite på tok alldeles för varmt. Fast det var ju samtidigt väldigt skönt, eftersom jag inte har varit så mycket ute i sommar.


Men vad pratade vi om då? Jo, vi pratade om lite vad hösten kanske kommer att innebära och att jag då kommer få fortsätta att jobba på Musikugglan som jag har gjort nu under våren. Men det visste jag ju redan från i maj månad att jag kommer få göra och det känns ju riktigt skönt!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards