Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Hanna Boman - 1 maj 2016 00:00

Jomen idag eller ikväll så åkte jag med Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona till Bastasjö/Hässlegården för att fira lite valborg.

Hmm, anledningen till detta var ju att jag och Martina jobbade ihop idag på Café 2 i Second Hand...och då följde jag med dem hem (Iris var ju också med och hjälpte till idag).

Sen senare där på kvällningen så styrde vi sedan kosan till valborgsmässofirandet, som var första gången för mig att vara där.

Eeeh, jag brukar ju annars alltid vara ute på Olsängsgården...men den här gången bröt jag på traditionerna!


När man kom dit så var det försäljning av både fika och godis och även fiskdamm för barnen. Ptja, det var väl även för oss vuxna också...men mest för barnen ändå.

Sen så blev ju klockan sju och då tändes valborgsmässoelden, och man fick värma sig vid brasan förstås om man stod näran den...men det gjorde man ju inte alltid, utan man rörde ju sig lite hit & dit.


En helt klart trevlig tillställning att vara på en annan plats för en gångs skull, än där man brukar! 


Sen åkte vi tillbaka till Martina & Morten igen och åt lite kvällsmat. Väldigt mysigt på hög nivå!



~~Oups, tyvärr så blev det inga mat & fikabilder

den här gången!~~




 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards