Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Lovisas 10-årkalas

Av Hanna Boman - 7 maj 2016 23:07

Idag så har man varit och träffat släkten ute i Lyckeby så Lovisa fyller 10 år, vad jag tror så fick hon väl många fina presenter...eeh, jag kan väl inte säga att jag kom sent eftersom det var sagt att man fick komma mellan halv fyra och fyra. Och jag kom till fyra, men alla övriga hade ju redan kommit.

Så då var det väl någon timmes utehäng i det sköna varma vädret, vi var ett gäng som radade upp oss längs ena husväggen och bara njöt.

Sen så sattes grillen på och då blev det grillat, nästan som lite grillbuffé kan man väl nästan säga...eller?

(nja, nu tog jag inte nån bild på serveringsbordet...hade inte en tanke på det alls den här gången)

Men fantastiskt gott var det av olika slag, kyckling & revben & potatisgratäng & matvete & sallad & bröd & fröknäcke & ostar...vet väl inte om det var så pass mycket mera.

Åååh, mumsfilibaba vad gott var det! 


Hmm, efter att vi hade ätit av detta goda så blev det ju självklart en smarrigt god tårta med 10 ljus i också såklart.

(...och inte heller här blev det en bild på hela tårtan med 10 ljus i)


kaffe & tårta fick avsluta detta 10-årskalas!


Ojojdå, och vad fick hon av mig i present? Jovisst fick hon en present av mig också, såklart.

Och det blev en bok, LasseMaja-bok...men kan inte hitta på google vad det var för någon slags bok i hela den serien.



TACK för ett mycket mysigt & trevligt 10-årskalas! 







 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Av Hanna Boman - Lördag 13 april 18:53


TEMADAG!       Nu idag så är det SURDEGSDAGEN, hur många visste det?  Alltså, jag har aldrig nånsin bakat surdegsbröd nån gång. Men vet att det finns de som gärna gör óch det blir gott! För att köpa ett surdegsbröd, är väl inte detsamma s...

Av Hanna Boman - Fredag 12 april 23:55

TEMADAG!       Ännu en temadag att beakta, åtmistone för mig. För idag är det LAKRITSENS DAG... om nån skulle fråga mig, om jag gillar lakrits, så skulle svaret lätt bli "jag älskar lakrits"!   Sen så finns det ju både salt -och sötlakrit...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards