Direktlänk till inlägg 30 september 2017

Öppet hus P4 Blekinge & SVT Nyheter Blekinge

Av Hanna Boman - 30 september 2017 18:20

Wehooo, vilken fantastisk dag det har varit idag på P4Blekinge & SVTNyheter Blekinge under deras Öppna hus!
Så himla roligt att få komma dit igen, eftersom jag har ju varit där o jobbat tidigare i år!
Även om jag har varit där uppe o hälsat på under två luncher sedan jag slutade, men detta var lite mer kul på något sätt.
Men fick gå en tipspromenad om 10 frågor, 2 frågor handlade om SVT & 8 frågor var om P4Blekinge då förstås. En del lite knepiga frågor, medan en del var något enklare!

Och det var ju visst en UTSLAGSFRÅGA också, men den missade jag även om det stod på tipslappen.
Tjosan, det kom jag på ett BRA tag efter att jag hade lämnat in den "rätta" raden...men eftersom jag då missade UTSLAGSFRÅGAN, så är det nog ingen "rätt rad"...eller? ;)

Ute i köket sen så fick man smaka på Orientalisk mat, som nog var allra första gången för mig som jag åt.
Mycket gott!

Sen så serverades det kaffe & kaka också.

Alla pengarna som samlades in, gick eller går till Världens barn. Så det var frivillig avgift för både MAT & FIKA!

Jomen visst, självklart var ju Radioapan på besök också och han fick ledsagas av en arbetare från P4Blekinge.

Sen var det ANSIKTSMÅLNING för alla barn & även vuxna, men vad jag såg så var det inte någon vuxen som gick runt och var ANSIKTSMÅLAD!


Till slut så måste jag ju även berätta om att meteorologen Mats Andersson var på plats också, och pratade väder med många av besökarna (tror jag i alla fall).
Eh, jag tog ett litet snack med honom o det kändes som man hade träffat honom tidigare.
(...och det har jag inte gjort)



#enväldigttrevligman



#p4blekinge #sverigesradio #svtnyheterblekinge



 

Orientaliska maten

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Mats Andersson

~~meterolog~~

 

 

 

 

 

 

Radioapan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 12:42

TEMADAG!   På dagen idag då är det väl så man måste frossa i våfflor både avigt och rätt va?  För någon annan dag under året så kan man inte äta nån våffla, eller?  Johodå, visst kan man äta våfflor vilken anna dag som helst på året!   Än...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards