Direktlänk till inlägg 31 januari 2019

Vi i femman

Av Hanna Boman - 31 januari 2019 21:18

Den här dagen/kvällen har det då varit den andra & sista semifinalen i Vi i femman.

Ojojoj, vilken match så spännande...de var jämnt hela tiden!

Och denna gången var det Östratorpsskolan klass 5B från Karlskrona som mötte Svettpärlan klass 5A

från Karlskrona.

Fortfarande tycker ju jag att dessa femteklassare är så duktiga på att svara på frågorna!

Jag tror ju aldrig att jag skulle klara av att svara på dessa frågorna såhär många år senare.

Men det kan ju femteklassarna, helt suveränt!

Matchen avslutades denna gången med Östra Torpsskolan klass 5B vann med 33 poäng medan 

Svettpärlan klass 5A kammade ihop 30 poäng.

Så jag säger bara: "Snacka om att det var en grymt jämn match!"




#viifemman2019

 




 

Östra Torpsskolan





 

Svettpärlan









 







 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren   

~~programledare & domare~~

 

 

 

...idag fick Peppe Alfiero vara domare

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Fredag 3 maj 21:53


Nu så har det denna kvällen varit den sedvanliga tacokvällen i kyrkan, där vem som helst i alla åldrar får komma. Den här gången var vi verkligen många som var där, blev ju så jag fick blanda två kannor saft till... (jag har ju varit saftblandare til...

Av Hanna Boman - Fredag 3 maj 21:13


som vanligt att jag typ lägger en bild såhär, och senare skriver från datorn? inlägget här plockas ju bort oxå! /tjingeling ...

Av Hanna Boman - Fredag 3 maj 16:38

Nu så ficvk det bli en så kallad ledsagning idag igen och bara inne i stan, först så blev det lite handling på  ICA Supermarket Cityhallen för jag kände att jag behövde handla lite.   #marabou  #daimkaka  #helnöt #nestle #kitkatdark #kit...

Av Hanna Boman - Fredag 3 maj 12:17


Nu så har jag redan varit en tur ner till Hälsohuset för att få min stackars stortånagel ompysslad/omplåstrad igen, och idag så såg den betydligt mycket bättre/finare ut än vad den har gjort tidigare efter att nageln hade lossnat förra veckan. Men ...

Av Hanna Boman - Onsdag 1 maj 20:12

TEMADAG!     Idag så är det visst budapestbakelsens dag, och det är verkligen en temadag som bör beaktas åtminstone tycker jag det! För det är verkligen gott med en bit budapestbakelse ibland, eller hur?     #budapestbakelsensdag2024 ...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards