Alla inlägg den 13 november 2011

Av Hanna Boman - 13 november 2011 22:12

Minns ni att jag förra söndagen talade om en bok som jag hade tänkt att beställa  från www.libris.se?

Idag när Stina och jag var på väg ut från fikalokalen, så stannade vi till och kollade på lite böcker. Bl a biblar, men sen till sist så hittar jag och köper boken där nere hos dem idag. Jippi!



  




Av Hanna Boman - 13 november 2011 21:42

Jag har kört dubbelt med gudstjänster idag, hehe! Vi hade våran gudstjänst ute i Mariedalskyrkan kl 16 nämligen och det var en GOSPELGUDSTJÄNST med Carlshamn Gospel Choir. En mycket bra gudstjänst med härligt gung och glada sånger!

Hrm, måste nog poängtera det...att våran pastor är lite smått galen (fast på ett skojfriskt sätt).

Han leder ju denna gospelkören och den sista sången som skulle sjungas av dem, var "Ovan där". Då säger han att det finns inga solister till den här sången, och då frågar han mig och tre till i kyrkbänkarna om inte vi skulle kunna hjälpa till med soloverserna...(Sara & Tina & Niclas).

Så vi tar oss ju fram där och får vara med om att sjunga verserna...huvaligen, men ack vad roligt det var minsann!


  

Dock lite mörk bild på kören, men lite ser man ju...


Här är bilden på den sista sången, med oss fyra solister


 

Fikat efteråt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 13 november 2011 14:28

Än en gång nere i Pingstkyrkan idag och denna gång var det FAMILJEGUDSTJÄNST med deras barnkör Joyful som sjöng en hel del bra sånger!

Alltså, jag gillar ju verkligen Pingstkyrkan här i stan. Pssst, har nog inte gjort det så mycket innan. Och vet inte varför, så ni behöver ju inte ställa den frågan till mig...hihi! 

Det var ju inte bara familjegudstjänst, utan även BARNVÄLSIGNELSE och det var två små flickor som var framme och barnvälsignades då...fast inte tvillingar (Neema och Vera).

Sen efter gudstjänsten var det kyrkkaffe, med pannkakor & sylt & grädde...mums!


TACK Stina för att jag får följa med dig ner även denna söndag...I like it!


 

Barnkören Joyful

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards