Alla inlägg den 25 december 2014

Av Hanna Boman - 25 december 2014 22:48

Som traditionen säger så åkte vi ut till Jämjö idag och hälsade på Eivor & Martin. Sen så var ju även Annika & Henrik & Hugo & Albin och även lilla Mormor också där!

Där blev det julmat med prinskorv & köttbullar & rödbetssallad & ägghalvor & jansons frestelse & omelett med svampstuvning & sill & julskinka & lax. Mums vad gott det var!



 




 

Min jultallrik


Till efterrätt sen så blev det Fruktsallad & glass & praliner som självklart också var gott.



 



Sen lite senare så måste man ju även ha lite fika också, med kaffe & bullar & kakor. Lite julfika med

mjuk papparkaka & lussebulle & nötkaka & pepparkaka. Gottgott som alltid!




 


Nu kanske ni tror att vi bara åt, men det gjotrde vi inte...utan vi sjöng lite julsånger också förstås, som bara blev en...så så många var det ju inte.



Till sist så kan jag väl säga att man åker ju aldrig hem därifrån hungrig direkt, och inte "övermätt" heller förstås!




TACK för en mysig & trevlig Juldag! 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards