Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Hanna Boman - 27 oktober 2016 22:47

Ikväll så har vi haft en omgång av Färdväg igen, till en början var det inte så värst många där...oups, jag själv var där ute en bra tid innan halv sju (brukar inte höra till vanligheterna för mig alla gånger).

Men det började trilla in ganska många sedan då vi hade satt oss inne vid borden för att börja fika, fast hur många vi var allt som allt vet jag inte.

Vi fick sätta oss i grupper och samtala om olika saker, den gruppen som jag hamnade i pratade om "Gemenskap" och hur vi ska få in fler nya i församligen utan att halva församlingen ska flyga på nybesökare efter en gudstjänst t ex (det är ganska så vanligt i våran församling faktiskt...) 

Och jadå, vi kom fram till en hel del i den gruppen jag var med i då förstås...men kan ju inte återberätta allt vad vi sa, så jag skriver nog inte något alls (vet inte riktigt vad som får sägas såhär i offentligheten heller).


En fin och bra kväll med en hel del diskussioner, eller redovisningar om vad de olika grupperna hade pratat om!





 

Bengt Åkesson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 27 oktober 2016 14:37

När jag tog mig ifrån bussen och upp mot Wachtmeister, så var det väl egentligen inte alls meningen att jag skulle ta mig in på LINDEX...men det var väl några "tvångstrådar" som drog in mig där.

För när jag hade kommit in där, så skulle jag ju bara kika in en snabbis...men det blev visst lite mer än bara en liten snabbis.

Jag hittade en blus, som jag tittade och vred på ett antal gånger. Och eftersom det är ett blixtlås på den bak i nacken, så tänkte jag först: "Neej, den där är nog inte så anpassad för mig...med blixtlås just där!"

Men jag tog mig till kassan och pratade lite med henne om det, fast man kan ju ta den på sig ändå...utan att dra upp/ner dragkedjan (var visst bara som en fin dekoration).









 














 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards