Alla inlägg under november 2017

Av Hanna Boman - 19 november 2017 20:33

Nu idag så hade vi eftermiddagsgudstjänst klockan fyra med mycket sång & musik.
Tina Nelsson & Niclas Cederholm sjöng både med o för oss!

Fantastiskt avslut på dagen, vi hade endast 2 gemensamma sånger som vi sjöng.
Två psalmnummer var uppsatt på väggen i alla fall, så dem sjöng vi plus en del sånger med Tina & Niclas.

Predikant för dagen idag var Violet Andersson.




 

Violet Andersson

 





Tina & Niclas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 november 2017 20:04

Idag blev det en halvsnabb promenix för mig ner till Pingstkyrkan, för att vara med på dagens gudstjänst.
Och deras tema, som handlar om "På väg genom bibeln".
En välddigt bra predikan som handlade "Samuel - Gud talar inte till oss för att roa oss eller underhålla oss"

"Tala Herre din tjänare hör."

1 Samuels bok 3:9


Sen sjöng lovsångsteamet med o för oss också!








 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

  

Lovsångsteamet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...och så lite fika efteråt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 18 november 2017 22:42

Nu idag så har vi haft vår årliga Julbuffé (en vecka för tidigt, eftersom vi annars brukar ligga veckan innan 1:a Advent).
Men denna gången blev det tidigare på grund av nånting annat.

(denna Julbuffé har vi haft många år nu & det är för att MU ska få in pengar till sin verksamhet)

Och visst var det lika trevligt & gott som alltid.
Sill av olika slag & prinskorv & köttbullar & rödbetssallad & ägghalvor & rökt lax & gravlaxsås & olika sorters pålägg & ankbröst & vårrullar (hör väl inte till julbord egentligen, men hos oss...) & Jansons frestelse & potatisgratäng & kalvsylta & leverpastej.
Ojoj, det var nog det mesta som var med på JULBORDET!
Sen så serverades det ju självklart efterrätt också, som bestod av Ostkaka & sylt & grädde & Ris ala Malta & saftsås & godis & kaffe.

Sedan när uret hade slagit 18, och en bit där över...då var det dags att dra sig in i kyrksalen för att lyssna på lite "Musik inför advent" som "About Sally" ansvarade för sång & musik.

Fantastiskt duktiga, jag hade aldrig "fått" höra dem tidigare...så det var väldigt kul att få höra dem!

Sen efter det, så blev det ännu mera fika...man kunde ju liksom inte gå hem riktigt än, hehe!


TACK alla i kommittén som har gjort detta möjligt ännu ett år, ni är så duktiga!




 





   










   








 



















 

Av Hanna Boman - 17 november 2017 20:32

Häromdagen nu i veckan när jag egentligen var på väg hem o skulle ta mig igenom Wachtmeister, då blev det att jag typ bara stannade utanför INDISKA o hittade där Ponchos som var till HALVA PRISET till på köpet.
Så jag slog till, eftersom det just då troligtvis var sista dagen som det var HALVA PRISET!

Sen blev det visst två paket servetter för 49:- & en chokladkaka också.

Och det här kalaset för mig gick på 25:-, som jag betalade helt kontant själv.
Eftersom jag helt plötsligt kommer på att jag har ju några Karlskrona Centrumföreningens presentkort kvar i plånboken.








 






   







 








        












 

Av Hanna Boman - 16 november 2017 22:32

Ojdå, nu var det ett tag sedan som vi hade övning med By Mercy sist.

Men så har det varit nu de senaste veckorna, att vi inte har haft någon övning.

Och vad ska man säga om dagens övning då? Hm, först & främst att jag kom lite lagom sent..."men bättre sent,

än aldrig", brukar man ju säga.

Övningen gick väl helt okej, fast nu känner ju jag att jag verkligen behöver öva på sångerna 

här hemma till näskommande övning. För det är verkligen den sista övningen innan julkonserterna!


Och vad tog den tiden vägen, snart julkonserter!?





#julsånger  #övaövaöva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 15 november 2017 14:53

Nu är första jobbdagen gjord, och just idag så har det blivit lite av varje. Eller hur man nu ska säga!

Men det som har gjorts idag är att fixa pärmar och sätta "namn" på dem. Detta är ju för att det här är ett halt NYTT företag, som kommer sättas igång och då är det att börja "från grunden".


Så just idag var det bara sådant som vi  har gjort. Jag hade väl räknat med att jobba från klockan 9-15, men när uret började närma sig tolv...då var det slut för den här dagen.


Lite seg & trött är man väl, men inte jättetrött!


En rätt lugn dag på jobbet, för att vara den allra första.



#jämjögymnastikochif  #rutochrothemservice 

 


Och nej, jag behöver nog inte bli vaggad till sömns ikväll...jag lovar!












 

Av Hanna Boman - 14 november 2017 22:17

Och idag har det visst varit OSTKAKANS DAG, men vet väl inte om den är 

så mycket att uppmärksamma. Eller?

Alltså, jag gillar väl OSTKAKA...men är nog inget jag längtar stort efter!






#ostkakansdag

 

 

 

 

 

 

 

        

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards